kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
عضو انجمن تولیدکنندگان:

قیمت ظروف یک‌بار مصرف تغییری نکرده است

 
 
 
عضو انجمن تولیدکنندگان ظروف یک‌بار مصرف با اشاره به افزایش تقاضا، گفت: به دلیل ثبات قیمت مواد اولیه از ابتدای سال تاکنون، قیمت ظروف یک‌بار مصرف تغییری نکرده و ثابت مانده است.
رضا خلج در گفت‌‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد وضعیت تولید و عرضه ظروف یک‌بار مصرف، اظهار کرد: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا نسبت به سال گذشته، میزان مصرف ظروف مورد استفاده در هیئت‌های مذهبی شامل قاشق، چنگال، لیوان و ظرف دردار (ظرف غذا) افزایش قابل توجهی یافته است. عضو هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یک‌بار مصرف با بیان اینکه افزایش قیمت نداشته‌ایم، افزود: همچنین به دلیل ثبات قیمت مواد اولیه پتروشیمی‌ها از ابتدای سال تاکنون و البته کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته، قیمت ظروف یک‌بار مصرف تغییری نکرده و ثابت مانده است.
خلج ادامه داد: یک مشکلی که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مربوط به نحوه تهیه مواد اولیه از بورس است؛ به عنوان نمونه اگر تولیدکننده در ماه به ۱۵۰ تن مواد اولیه نیاز داشته باشد تنها بین ۳۰ تا ۴۰ تن را می‌تواند از بورس تهیه کند و مجبور است ما بقی را از بازار آزاد و با قیمت گران‌تری بخرد که در نهایت منجر به افزایش قیمت تمام شده محصول می‌شود. تقاضای ما از مسئولان این است که خرید مواد اولیه پتروشیمی از بورس را تسهیل کنند.
او در مورد صادرات گفت: ۸۰ درصد از ظروف یک‌بار مصرف کشور در استان تهران و شهریار تولید که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای همسایه صادر می‌شود. همچنین یکی از بزرگ‌ترین خریداران این کالا از ایران کشور عراق است، به گونه‌ای که ۸۰ درصد واردات ظروف یک‌بار مصرف عراق از ایران انجام می‌شود.
عضو هیئت ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یک‌بار مصرف با اشاره به ایام محرم، اظهار کرد: نکته مهم این است که خریداران کالاهای یک‌بار مصرف حتماً ظروف را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و به کد سیب حک شده روی ظروف دقت کنند. اسم تولیدکننده و کارخانه روی ظروف حک شده و وزارت بهداشت تاکید زیادی روی تولید محصول سالم دارد.
او تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه ظروف یک بار مصرف تخریب‌پذیر نیستند و به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند باید در بازیافت این محصولات نیز دقت شود. از بازیافت این کالاها می‌توان در تولید قطعات پلاستیکی خودرو، صندلی، زیره کفش و... استفاده کرد.