kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در نیمه جنوبی کشور

 

رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تا روز یکشنبه آینده
(9 مرداد) بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارداشت: امروز چهارشنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، جزایر خلیج‌فارس، جنوب خراسان جنوبی، یزد و بوشهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
به گفته ضیائیان، فردا پنج‌شنبه با کاهش شدت ناپایداری‌ها در نیمه‌جنوبی سیستان‌وبلوچستان همچنان برای نیمه‌شمالی این استان و استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط استان‌های همدان، لرستان و مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: روزهای جمعه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق  و بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد. همچنین تا روز یکشنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.  رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: تا روز یکشنبه به‌طور متناوب برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی همچنین روزهای سه شنبه تا جمعه در دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در بعضی ساعات بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
به گفته ضیائیان، تا روز جمعه در شمال شرق و شرق کشور و برخی نقاط استان‌های سمنان تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد، همچنین طی این مدت به سبب وزش باد در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار رخ می‌دهد.