kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*پس از اتمام کار تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲‌اندونزی که با حذف در مرحله یک چهارم نهایی و شکست مقابل اردن همراه شد، سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی با ملی‌پوشان به ایران نیامد و از‌اندونزی مستقیما راهی مجارستان، محل زندگی خود شد.او در حال حاضر برای مرخصی و رسیدگی به برخی مسائل شخصی عازم مجارستان شده است و به نظر می‌رسد که حدودا ۱۰ روزی را در این کشور ماندگار باشد. فعلا زمان بازگشت ارمغانی به ایران نیز به صورت دقیق مشخص نیست.با بازگشت ارمغانی به ایران، تیم‌ ملی بسکتبال تمرینات خود را برای حضور در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.
*دوره چهارساله ریاست محمدرضا پوریا در فدراسیون بدمینتون دو روز دیگر به پایان می‌رسد اما هنوز زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نیست. محمدرضا پوریا سوم مرداد ۱۳۹۷ در مجمع انتخاباتی با کسب اکثریت آرا برای سومین دوره پیاپی به عنوان رئیس‌فدراسیون بدمینتون انتخاب شد. مهلت ریاست او در این فدراسیون دو روز دیگر به پایان می‌رسد اما هنوز مشخص نیست که انتخابات این فدراسیون چه زمانی برگزار خواهد شد.زمان ثبت‌نام از کاندیداها نیز فروردین ماه انجام شد و در پایان مهلت ثبت‌نام ۵ کاندیدا ثبت‌نام کردند که گفته می‌شود یکی از این کاندیداها تایید صلاحیت نشده است. محمدرضا پوریا، محمد فرجی، علی موذن و شهرام آهنجان چهار کاندیدای دیگر هستند که برای کسب کرسی ریاست ثبت‌نام کرده‌اند.البته با توجه به بند ۲ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران (افراد بیشتر از سه دوره متوالی امکان ریاست ندارند) محمدرضا پوریا دیگر نمی‌تواند برای کسب ریاست در انتخابات این فدراسیون شرکت کند.
*علی کشفیا رئیس‌انجمن والیبال نشسته مردان از برپایی اردوی مشترک با ۳ تیم آلمان، قزاقستان و برزیل در مهر ماه و در ایران خبر داد. دهمین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته مردان برای شرکت در مسابقات جهانی بوسنی از روز سه شنبه ۴ مرداد با حضور ۱۶ ورزشکار در محل کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز می‌شود و تا ۱۲ مرداد ادامه خواهد داشت.داود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مجید لشکری، مرتضی مهرزاد، رمضان و حسین صالحی، میثم علیپور، جمال نظری، محمد نعمتی، مهدی بابادی، حسین گلستانی، محمد حسینی، مهرزاد مهربان، مسعود امامی و محمدرضا سبحانی نیا ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی آمادگی هستند.هدایت این تیم را‌هادی رضایی (سرمربی)، فرید صائبی و جلیل ایمری (مربیان تیم) و‌هادی ساجدی نیا (مربی بدنساز) بر عهده‌دارند.