واگذاری همزمان 2800 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور
آیین واگذاری همزمان دو هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
رئیسسازمان بهزیستی کشور در این مراسم گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی با تاسیس سازمان بهزیستی نزدیک بر ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در اختیار جامعه هدف از جمله افراد دارای معلولیت، فرزندان بیسرپرست، بانوان سرپرست خانوار و... قرار داده شده است؛ همچنین مفتخریم از ابتدای دولت سیزدهم در سازمان بهزیستی کشور حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی افتتاح شده و تحویل خدمتگیرندگان قرار گرفته است. به گزارش روابطعمومی سازمان بهزیستی، قادری با اشاره به اعتبار دو هزار میلیاردتومانی سازمان بهزیستی کشور در بودجه ۱۴۰۱ افزود: امید است با حضور کارشناسان متخصص در حوزه مسکن راهبری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی طی سه سال با طرح ملی نهضت مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای مربوطه انجام شود، همچنین طرح واگذاری دو هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی با مشارکت وزارت راهوشهرسازی، قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان صورت پذیرفت که این همسویی استراتژیک منجر به این شد که به صورت متوسط ۷۵ مترمربع با حداقل آورده در اختیار مددجویان قرار گیرد. وی، مسکن را یکی از سه راهبرد اساسی برای زیرساخت یک خانواده برشمرد و گفت: سهم آوردهای را سازمان بهزیستی کشور به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار داده است که برش شهری، استانی و روستایی دارد چنانکه آورده برای خانوادههای دارای دو عضو معلول به بالا در سال ۱۴۰۱ شهری حدود ۲۰۰ میلیون تومان و روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است که در تفاهم با بنیاد مستضعفان این سهم تامین میشود و همه افرادی که در سامانه ملی مسکن ثبتنام کردند از این خدمت بهرهمند خواهند شد.