معاون دیپلماسی اقتصادی وزیرخارجه تشریح کرد
رشد 22درصدی صادرات غیرنفتی در 3ماه اخیر ماحصل تلاش ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی
صفری گفت: جدیت در برگزاری کمیسیونهای اقتصادی و پیگیری مصوبات آن موجب رشد 22 درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر شده و این روند همچنان افزایشی است.
جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیسیون مشترک اقتصادی عمان و پاکستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاههای ذیربط برگزار گردید.
در این نشست، دکتر صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک عمان، بر ادامه برگزاری مستمر و پیگیر کمیسیونهای مشترک اقتصادی تأکید کرد و آن را عامل رشد و توسعه تجارت خارجی دانست و افزود: رئیسمحترم جمهوری تأکید ویژه برای برگزاری کمیسیونهای اقتصادی و پیگیری دستاورد سفرهای خارجی دارند. همچنین جدیت در برگزاری کمیسیونهای اقتصادی و پیگیری مصوبات آن موجب رشد 22 درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر شده و این روند همچنان افزایشی است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برقراری پرواز مستقیم از عمان به رامسر، برپایی خط کشتیرانی مسافربری و کانتینری به عمان و حل مسائل انرژی را از دستاوردهای مهم کمسیون مشترک با عمان برشمرد و از حضور هیئت عمانی در ایران در هفته آتی خبر داد.
در ادامه این جلسه درخصوص برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با پاکستان و سرفصلهای مهم قابل طرح در این کمیسیون بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مسئله خط لوله و تجارت در نقاط مرزی از موضوعات مهم قابل بررسی است.
همچنین دکتر صفری درخصوص خبر آغاز صادرات سیب ایرانی به پاکستان اشاره کرد و راه تبادل مالی این تجارت را تهاتر با محصولات کشاورزی پاکستانی عنوان کرد.
در ادامه حاضرین در این جلسه درخصوص چگونگی همکاری دستگاهها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقاء همکاریهای فیمابین، بحث و تبادل نظر و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
در این نشست همچنین درخصوص اهمیت صدور خدمات مهندسی، مسائل مرزی، گمرکی و کشاورزی در کمیسیون مشترک اقتصادی با عراق نیز مطالبی طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.