kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
رئیس ‌بنیاد مستضعفان خبر داد

توزیع یک میلیون بسته محصولات لبنی بین نیازمندان به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان

رئیس‌بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی به خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را تشریح کرد.
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور اظهارداشت: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر چهار ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن ماه ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.
فتاح ادامه داد: بر همین اساس برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.
وی با بیان اینکه توزیع یک میلیون بسته لبنی در این مرحله تا پایان شهریور‌ماه ادامه دارد افزود: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.
رئیس‌بنیاد مستضعفان بیان داشت: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا امروز توزیع آن در چهار استان انجام گرفته و امروز نیز سهمیه‌های چهار استان دیگر به محل‌های توزیع اعزام می‌شوند.
فتاح با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: بنیاد مستضعفان در این مرحله ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در صورت رضایتمندی از این طرح و میزان اثربخشی آن از نظر کالری، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته‌های معیشتی می‌شود.
بر اساس این گزارش، هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها 10 هزار و 700 کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)،
۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.