kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
تاکید وزارت بهداشت بر تداوم رعایت دستورالعمل‌ها و تکمیل واکسیناسیون

آمار شناسایی روزانه مبتلایان کرونا در کشور از 1000 نفر عبور کرد

 
 
 
 
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از شناسایی 
هزار و 7 بیمار جدید کووید۱۹ در کشور در شبانه‌روز گذشته خبر داد.
به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار 
و ۴۴۲ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز
۱۷ هزار و ۶۳۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده
 است.
از 12 تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا‌کنون ۷ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۲۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا‌کنون ۵۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.»
 واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی جمعیت آسیب‌پذیر
 راه پایان کرونا است
رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی جمعیت آسیب‌پذیر راه پایان کروناست و باید واکسیناسیون را به حد بسیار قابل قبولی برسانیم.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا، با بیان اینکه در مرحله واکسیناسیون اولیه بسیار موفق بودیم، افزود: پوشش‌های بالای ۸۰ درصد در دو نوبت اول داشتیم ولی در نوبت سوم به این موفقیت دست نیافتیم.
گویا افزود: زمانی که واکسیناسیون گروه زیر
 ۱۸ سال را شروع کردیم، ابتدا جمعیت ۱۲ تا 
۱۸ سال را انتخاب کردیم که بسیار خوب پیش رفت و تقریبا مانند جمعیت بالای ۱۸ سال پوشش در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال داشتیم، اما در جمعیت ۵ تا ۱۱ ساله هنوز آن‌طور که باید به موفقیت نرسیدیم.
وی ادامه داد: باید برای بعد از مرحله همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی کنیم و هنوز خیلی راه داریم.
 کووید ۱۹ هنوز یک تهدید است
رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با تاکید براینکه کرونا هنوز یک تهدید است، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در عرصه کنترل بیماری کووید۱۹ در دنیا و کشور ما انجام شد، علت و چرایی ویروس شناخته شد. ایران جزو معدود کشورهایی بود که از این توانایی برخوردار بود و می‌توانست به کنترل بیماری در کشور و تصمیم‌گیری‌های بالینی کمک کند. گویا افزود: سازمان جهانی بهداشت معتقد است واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت کشور یکی از راه‌های کنترل کرونا است و اکنون تنها 
۵۸ کشور در دنیا به این هدف دست یافتند. به گفته وی، باید همچنان دستورالعمل بهداشتی تکمیل روند واکسیناسیون برای مهار کرونا در اولویت باشد.