آمریکا در اندیشه سرقت نفت یمن از استانهای المهره و حضرموت
خبرگزاري المسیره يمن در اين ارتباط اعلام كرد: «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخستوزیر یمن در دیدار با استانداران استانهای حضرموت و المهره از مقاومت آزادگان این دو استان و مقابله با اشغالگران سعودی و طرحهای آنها علیه حاکمیت ملی این کشور، قدردانی کرد. بن حبتور تاکید کرد: سفر سفیر آمریکا در یمن به استانهای حضرموت و المهره در چارچوب تلاش بیوقفه واشنگتن به منظور سلطه بر میادین نفتی و بنادر نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی صورت گرفت.
نخستوزیر یمن در این دیدار همچنین اوضاع دو استان حضرموت و المهره را در سایه اقدامات متجاوزانه و اشغالگرانه ائتلاف متجاوز سعودی – اماراتی با نظارت مستقیم واشنگتن و لندن مورد بحث و بررسی قرار داد. وی همچنین به ابعاد سفر سفیر آمریکا به دو استان حضرموت و المهره پرداخت و گفت: این اقدام تأکیدی آشکار بر حمایت مستقیم آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی برای غارت ثروتهای یمن و بهرهبرداری از موقع ژئوپولتیک این کشور در جهت منافع و اهداف واشنگتن است. در این دیدار بر اهمیت حمایت از مقاومت ملت یمن در استانهای مذکور جهت مقابله با طرح استعماری به عنوان بهترین گزینه برای مقابله با اشغالگری و اجبار متجاوزان به ترک خاک یمن تاکید شد. گفتنی است آمریکا با توجه به جنگ اوکراین و کشیده شدن این جنگ به حوزه نفت و گاز، به شدت دنبال افزایش تولید نفت از سوی کشورهای دارای نفت است تا شاید بدین ترتیب بتواند جلوی افزایش سرسام آور قیمت آن را بگیرد. تحرکات این کشور در یمن را میتوان در این چارچوب تحلیل و ارزیابی کرد.