kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

کیهان و خوانندگان

 

* برخی از جنایت‌های آمریکا علیه ملت ‌ما از این قرار است: کودتای 28 مرداد 1332، جاسوسی و توطئه علیه ملت و کشور از سال 57 پیروزی انقلاب تا 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی‌،حمله نظامی به طبس‌، طراحی و سازماندهی کودتای نوژه‌، تحریک صدام به حمله علیه ایران و تحمیل جنگ 8 ساله‌، حمله به سکو‌های نفتی ایران در سال 66، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 و به شهادت رساندن 300 مسافر‌، حمایت همه‌جانبه از منافقین‌، تحریم دارویی در اردیبهشت 97، به شهادت رساندن سردار دل‌ها و...
مهمانچی
* نخست‌وزیر مفلوک رژیم صهیونیستی که ایران را تهدید به تابستان داغ کرده بود سقوط کرد و این اوضاع نابسامان رژیم جعلی بود که به سمت تابستان داغ گام برداشت و اکنون رژیم غاصب در حال سوختن است!
دیالمه
* بعضی می‌گفتند که شما زبان دنیا را بلد نیستید اما با قامت افراشته برای سخنرانی به اجلاس ویژه گروه بریکس دعوت شدیم و از طرف دیگر شاهد ترافیک ورود رؤسای جمهور چندین کشور برای توسعه روابط تجاری هستیم.
طوبایی
* آقای روحانی گفته بود اگر برجام نبود صادرات نفت نداشتیم‌، پس چگونه است که در دولت آقای رئیسی بدون برجام روزانه بالای یک میلیون بشکه نفت فروخته می‌شود؟ پس فرق می‌کند به چه کسی رأی بدهیم.
فولادی
* آن چیزی که این روزها اصلاح‌طلبان حامی دولت ناکارآمد روحانی را زیاد ناراحت می‌کند دعوت کشور چین از آقای رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی در اجلاس گروه بریکس است. با اینکه ایران عضو این گروه نیست ولی نمی‌توانند نقش ایران را نادیده بگیرند.
اسماعیلی
* چندی قبل شاهد کلید خوردن پروژه نیروگاه هسته‌ای 360 مگاواتی تمام ایرانی در کشورمان ایران عزیز بودیم. نکته مهم در این پروژه این است که قرار بود نیروگاه با کمک کشورهای دیگر احداث شود ولی کار با اتکا به دانشمندان و جوانان غیور ایرانی انجام گرفت و موفق هم شدیم.
حدادی
* عجله غربی‌ها برای به نتیجه رساندن برجام باب طبع خود، مسئولین ما را ذوق زده نمی‌کند.آنها اجازه نخواهند داد همچون دولت قبل خسارت‌ بر ملت تحمیل شود.
لاجوردی
* براندازها از اول انقلاب گفتند امسال سال آخر نظام است. الان 43 سال از انقلاب گذشته باز صحبت از براندازی نظام در امسال می‌کنند. با این تفاوت که هم نظام قوی‌تر شده و هم براندازان ضعیف‌تر شده‌اند.
مالکی
* رصد و مقابله با جریان نفوذ این پیاده‌نظام جبهه کفر و شرک به سرکردگی شیطان بزرگ وظیفه تمام مسلمانان ولایتمدار و انقلابی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) است. همچنان که امامین انقلاب به آن تأکید داشته و دارند.
اکبر آقابیگی- قم
* در جامعه اسلامی معنا ندارد عموم مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند ولی یک عده دیگر در دریای نعمت غوطه‌ور بشوند اگرچه از راه ‌حلال نیز به دست آورده باشند پس مواسات که در دین اسلام به آن تأکید فراوان شده برای چیست؟
ترقی‌خواه
* کشورهای غربی به عنوان سابقه‌دارترین ناقضان حقوق بشر از آن به عنوان ابزار و کالای سیاسی برای اعمال فشار بر روی سایر کشورها به منظور رسیدن به اهداف سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند. امروز بزرگ‌ترین آفت حقوق بشر همین است.
نوری
* بخش زیادی از شکایات و اختلافات و پرونده‌ها در دستگاه قضایی به معاملات ملکی و بنگاه‌ها برمی‌گردد. برخی از افرادی که بازنشسته‌ شده‌اند انباری گوشه حیاط منزلشان را توانسته‌اند به بنگاه معاملاتی تبدیل کنند! لازم است یکی از شروط بازکردن املاک داشتن صلاحیت‌های تعریف شده برای آن باشد تا کمتر شاهد گشایش پرونده‌‌های متعدد در این زمینه در دستگاه قضا باشیم.
0540---0919
* برخی واحدهای صنفی در میدان امام خمینی(ره) ابتدای خیابان فردوسی که اقدام به تعویض باندهای صوتی خودروهای مراجعین می‌نمایند حقیقتا چنان گوش‌خراش صدای آنها را بلند می‌کنند که انسان وحشت می‌کند از پیاده‌روها عبور کند. مسئولین امر به این تخلفات و ضایع کردن حقوق عابرین بی‌توجه نباشند و با این افراد برخورد کنند.
2846---0395
* از مسئولین مترو درخواست می‌شود از سرویس منظم پله‌برقی‌های ایستگاه‌ها غفلت نورزند.گاهی خرابی‌ها چند روز طول می‌کشد و مردم به ویژه افراد مسن دچار مشکل تردد می‌شوند.
امیری‌زاده
* نرخ میوه‌ها در بازار علی‌رغم اینکه اکثر میوه‌ها بحمدالله تولید داخلی است بسیار بالاست. آیا واقعا با قیمت بالا از باغداران می‌خرند یا بیش از 2-3 برابر به قیمت‌های خریداری شده ازتولیدکننده می‌افزایند؟
فائزی
* با وجود افزایش قابل توجه بهای کرایه‌های تاکسی‌ها چرا تاکسیرانی آنها را ملزم به استفاده از کولر در این هوای گرم نمی‌کند؟
صابونی
*‌ امیدواریم با طرح مجلس مبنی بر تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و ساماندهی استخدام کارکنان دولت، مشکل بسیاری از عزیزانی که بیش از دو دهه در بلاتکلیفی به سر می‌برند سریع‌تر روشن شود و دغدغه آنها برطرف گردد.
حسینی‌تهرانی
* امتیاز قائل شدن برای استخدام نیروهای متاهل کار پسندیده‌ای است. ان‌شاءالله این کار تمایل جوانان به ازدواج را افزایش دهد.
جهانگیر خانی
*‌ هزینه باربری باربری‌ها برای کمتر از 3 ساعت، 500 هزار تومان اعلام شده است. ولی وقتی با یکی از باربری‌های شرق تهران هماهنگ کردم بعد از پایان کار دو میلیون تومان طلب کرد و کار به اختلاف کشیده شد. به کدام مرجع قانونی باید شکایت کنیم؟
برزویی
* افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها خانواده‌های حقوق‌بگیر و بازنشسته را مستاصل و ناتوان کرده است. مسئولین اگر بتوانند جبران کنند اعتماد عمومی را تقویت خواهند کرد.
فراهانی
* محصولات آب‌بر مانند هندوانه، طالبی و گوجه اگر چنان‌که به 20 برابر قیمت هم به خارج صادر بشود باز جبران ارزش و قیمت آب مصرف‌شده در کشت آنها را نمی‌کند. سیاست دولت در کشاورزی باید روی تولید محصولات استراتژیک مثل گندم و دانه‌های روغنی باشد.
9851---0937
* بیماران سرطانی برای تهیه کیسه استومی متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند و علاوه بر کیسه، هزینه‌های حلقه، خمیر، چسب و اسپری نیز نیاز است که بیمه مساعدت نمی‌کند. امید است وزارت بهداشت برای این بیماران تمهیداتی فراهم کند که خانواده‌ها به جز بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.
آشتیانی
* چندین ماه است که پل مکانیزه مخصوص عابران و مسافران اتوبوس‌های شرکت واحد ایستگاه بهبودی در خیابان آزادی کار نمی‌کند. مردم به ویژه سالمندان به زحمت افتاده‌اند. از مسئولان شهرداری منطقه تقاضای رسیدگی داریم.
عاشوری
* چهارشنبه چهارم خرداد ساعت از 12 شب گذشته بود که شاهد ترمیم نهر آب و آسفالت خیابان ابن‌سینا منشعب از خیابان 17 شهریور توسط عوامل شهرداری بودم. وظیفه خودم می‌دانم به‌عنوان یک شهروند از تلاش این عزیزان قدردانی بکنم و به همه آنها خسته نباشید بگویم.
مدرسی
* سرویس‌دهی قطار تهران - گرگان و بالعکس فقط یک‌بار در طول شبانه‌روز انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان که شروع شده تمهیداتی بیندیشند مسافران بیشتری از خط ریلی استفاده کنند و به جای یک‌بار، دوبار در روز مسافرگیری بشود.
علی‌آبادی
پاسخ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهر‌سازی
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاریخ ۲۳/12/۱۴۰۰ با عنوان «افتتاح ناقص و فاقد آسفالت زیرگذر کمربندی خرمدره»، ضمن سپاس از انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات هموطنان و ظرفیت ایجاد شده برای پاسخگویی به مردم، به آگاهی می‌رساند؛ زیرگذر مذکور در راستای رفع نقاط پرحادثه و به منظور افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای با پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد در حال احداث بوده و با ساخت دیوارهای حائل بتنی و انجام روکش آسفالت، عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهد گرفت.»