kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
خطیب جمعه تهران:

غرب آسیا از مدار اراده آمریکا خارج شده است

امام جمعه موقت تهران گفت: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است و در مدار اراده ملت‌های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: فرامین حکومتی امام علی(ع) به مالک اشتر یک سند کامل و جامع برای حکمرانی است و امیر المومنین(ع) تمام مبنا و سیاست‌های حکمرانی مبتنی بر وحی را در آن به درستی تبیین کرده‌اند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران گفت: آراستگی مدیران ارشد و میانی به ارزش‌ها و فضایل اخلاقی مهم‌ترین و ارزشمندترین معیارهای ساخت یک حکومت اسلامی است و مهم‌ترین آنها تقوا و عبودیت و حرکت به سمت رضای الهی است.
وی در بخش دیگری از بیان خطبه‌ها تصریح کرد: اینکه بعضی‌ها به تشکیل ناتوی نظامی برای منطقه جنوب غرب آسیا اشاره می‌کنند، برای این است که شاهد قدرت روز افزون امت اسلام هستند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوترابی‌فرد افزود: منطقه خاورمیانه از مدار اراده آمریکا خارج شده است و در مدار اراده ملت‌های مسلمان و مقتدر و دلباخته به قرآن قرار گرفته است.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ناتوهای نظامی مزدوران آمریکا در برابر حرکت اقتدارآفرین ملت‌های منطقه، از کمترین اثر بی‌بهره است.
وی با بیان اینکه کارنامه یک‌ساله آقای اژه‌ای قابل دفاع است، ابراز داشت: با اینکه قدم‌های اصولی برداشته شده است اما رهبر انقلاب مهم‌ترین اقدام در قوه قضائیه را اجرا شدن سند تحول قوه قضائیه دانستند و رهبری تاکید کردند که یک کادر مقتدر و هوشمند در قوه قضائیه باید شکل گیرد و دومین مورد مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون باید اتفاق بیفتد و همچنین ریشه فسادها باید خشک شود و باید این ریشه‌ها رصد شود.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوترابی فرد گفت: رصد دستگاه‌ها و ساختارهای فسادزا در همه حوزه‌ها نکته مهمی است. خدمت شهردار تهران می‌گویم که رصد ساختارهای فسادزا در دستگاه مدیریت شهری مهم است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای از بین بردن این ساختارها، آراستگی به دولت الکترونیک و استفاده از سیستم الکترونیکی در عالی‌ترین سطح ممکن است، تصریح کرد: تنقیح قوانین از مهم‌ترین اقدامات برای اصلاح روند قضاوت و مدیریت در کشور است. ما سخت نیازمند تنقیح قوانین و مقررات هستیم.