kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

مسئولان ورزش هم مخاطب هشدار رئیس‌جمهور هستند! (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
ضرورت غیر قابل انکار و نیاز اصلی امروز فوتبال و بلکه ورزش کشور، ایجاد تحول اساسی و دست زدن به اصلاحات واقعی است. دل بستن به جایی که ورزش ما در آن قرار دارد و بسنده کردن به وضع موجود و تلاش برای کنار آمدن با واقعیت‌های ناخوشایند امروز ورزش و خاصه رشته‌ای مثل فوتبال، هرگز به صلاح ورزش و جوابگوی مطالبات بحق و انتظارات منطقی جامعه ورزش نیست و البته حتما و فقط به نفع جریانات مزاحم و فرصت‌طلب است‌، باندها و عناصری که ثابت کرده‌اند برای کسب منافع هرچه بیشتر، به راحتی مصالح ورزش را قربانی و اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و ورزشی را لگدمال می‌کنند.
در چنین وضعیت ناخوشایندی که عناصر و جریانات دلالی و منفعت‌پرست در سایه بی‌توجهی و فقدان نظارت و نبود برخوردهای قانونی و مسئولانه، هر روز جری‌تر از روز قبل می‌شوند و دامنه پیشروی و دخالت خود را افزون کرده و توسعه می‌دهند‌، اصلا سزاوار و حق نیست که کسانی که در قبال ورزش‌، احساس مسئولیت می‌کنند و به ویژه کسانی که صاحب پست و مقام‌های رسمی هستند، فقط نظاره گر باشند و حداکثر اظهار تاسف نمایند.
ورزش و اهالی ورزش‌، از اینها حرف و اظهار تاسف و... نمی‌خواهند. همه از این اوضاع مطلع هستند و مثلا می‌دانند که شاید به جرات در هیچ دوره و زمانی وضعیت فوتبال این‌قدر آشفته و به هم ریخته نبوده و جریانات مداخله گر و مزاحم‌، این همه جرات دخالت و مزاحمت در کار وبار فوتبال را نداشته‌اند، لذا توقع منطقی آنها این است که مسئولان در برابر این وضعیت و شلتاق کردن جریانات ضد ورزشی که از حیث سابقه و مرام هیچ سنخیتی با ورزش ندارند، منفعل و محافظه‌کارانه عمل نکنند و هرچه زودتر با قاطعیت و شجاعت برای برهم زدن این وضع و جمع کردن بساط این جریانات و عناصر مخرب‌، وارد عمل شوند.
این وضعیت و عرض‌اندام باندهای دلالی و افراد مزاحم و شارلاتان‌مسلک به هیچ وجه در شأن ورزش و جامعه ورزشی نیست. همه چیز این مملکت - از جمله ورزش و فوتبال آن- متعلق به مردم است و آنها هستند که باید از جذابیت‌ها و زیبایی‌های فنی و اخلاقی ورزش رضایت داشته باشند و از هنرنمایی جوانان برومند و ورزشکار خود لذت ببرند.
منصفانه و سزاوار نیست که باندهای دلالی که امروز در امور اقتصادی و معیشتی‌، عرصه را بر مردم تنگ کرده و برای کسب منافع بیشتر علنا همراه و همگام با دشمنان این مملکت‌، در جهت آزار و اذیت آنها گام برمی‌دارند، حالا در حوزه ورزش هم نفوذ کرده و کام مردم را تلخ کنند و سرنوشت فوتبال را به دست بگیرند و با تاثیرگذاری و ابزار ارعاب و تطمیع در مجمع، آراء اکثریت اعضای آن را به سمت فرد مورد نظر خود جلب و برای فدراسیون فوتبال‌، رئیس‌تعیین کنند، یا با در دست گرفتن عنان و اختیار تیم ملی کشورمان، به انتخاب مربی و بازیکن و ارنج بپردازند، یا به خاطر منافع بیشتر‌، بازار نقل و انتقال را تحت‌الشعاع قرار دهند و در این وضعیت اقتصادی و شرایط غیر قابل پذیرش فوتبال، مبلغ قراردادها را نجومی کرده و‌ پورسانت بیشتری به جیب بزنند و...
اینها همه مستقیم و غیرمستقیم‌، توهین به جامعه و مردم است و معنایی جز این ندارد که درباره ورزش‌، مردم و مسئولان رسمی ورزش هیچ کاره هستند و دلالی افسارگسیخته و عناصر منفعت‌طلب بعضا مفسد‌، همه کاره‌اند و این نکته بسیار تلخ و سنگینی است که هر فرد باشرف و غیرتمندی را رنج می‌دهد.
برای برهم زدن این وضعیت بسیار عجیب و سؤال برانگیز‌، بیش از همه مدیران و مسئولان باید غفلت نکنند و غیرت مسئولیت داشته باشند و به مقابله و برخورد جدی با جریانات مفسد ضد ورزش برخیزند.
در چنین وضعیت عجیب و مشکوکی است که ما هم بنا بر تشخیص و به سهم خود‌، بر اقدامات اصلاحی جدی در ورزش برای نجات رشته‌های گرفتار در چنگ دلالی منفعت جو و قالتاق‌های فریبکار تاکیدات مکرر داریم. اتفاقا چند روز پیش‌، ریاست محترم جمهوری در سفر به استان خراسان شمالی از مطالبات اصلاح‌طلبانه مردم از دولت سیزدهم سخن گفت و تاکید کرد که باید به این مطالبه بحق‌، پاسخ داد و انجام چنین مطالبه‌ای فقط از عهده مدیران باانگیزه و تحول‌خواه برمی‌آید، هر مدیری که خسته و بی‌انگیزه است بهتر است دنبال کار خود برود‌، چون شایسته همکاری با دولتی که برای خدمت کردن به مردم و دست زدن به اقدامات اصلاحی و مبارزه با پلشتی‌ها و مفاسد آمده، نیست.(نقل به مضمون)
امیدواریم مسئولان و مدیران ارشد ورزش‌، این سخن آقای رئیس‌جمهور را جدی گرفته و دغدغه و برنامه تحول مدبرانه و اصلاحات شجاعانه در حوزه کاری و ماموریت خود‌، یعنی ورزش را داشته باشند‌، چرا که همه
- جز آنها که خود را به خواب زده‌اند و یا کسانی که از قبل آشفته حالی و بی‌سروسامانی ورزش و رشته‌هایی مثل فوتبال‌، شکم خود را از حرام پر می‌کنند و از مواهب آن‌، غاصبانه بهره‌مند می‌شوند- می‌دانند که این ورزش‌، سخت محتاج تحول و اصلاح است و ادامه این وضعیت‌، ضررهای سنگین و همه‌جانبه فنی و فرهنگی و اخلاقی و... را متوجه آن می‌کند.