kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

راه‌‌اندازی دانشکده زن و خانواده در دانشگاه تهران

 
 
رئیس ‌دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی دانشکده زن و خانواده در دانشگاه تهران و با همکاری و حمایت معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری خبر داد.
رئیس ‌دانشگاه تهران در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، با ابراز امیدواری نسبت به آغاز فعالیت مشترک مرکز مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران با این معاونت، گفت: همکاری این دو حوزه یکی از زمینه‌هایی که مورد دغدغه طرفین بوده است و امیدواریم این همکاری به نتایج خوبی برسد، تأسیس دانشکده زنان و خانواده دانشگاه تهران با حمایت معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری است.
در ادامه معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در سخنانی با بیان اینکه مسائل زنان جزو مسائل درجه یک کشور است، گفت: با توجه به تعداد بالای زنان در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، انتظار می‌رود در مدیریت‌ها استفاده بهتری از زنان شود.
رئیس ‌مرکز مطالعات زنان خانواده دانشگاه تهران نیز از ایجاد کارگروه تدوین رشته‌ها و محتوای آموزشی دانشکده زن و خانواده در دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، در محل سالن شورای دانشگاه تهران، به امضای عالی‌ترین مسئول دو طرف تفاهم‌نامه رسید.
مشارکت در راه‌اندازی دانشکده زن و خانواده در دانشگاه تهران، تعریف پروژه‌های کاربردی و توسعه‌ای با محوریت قراردادهای پژوهش کاربردی، حمایت از ظرفیت‌های پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان دانشگاه تهران جهت پروژه‌های کاربردی و فراهم کردن امکان بهره‌برداری از مراکز و تجهیزات آموزشی و پژوهشی، مؤسسات و آزمایشگاه‌ها و استفاده از منابع علمی و کتابخانه‌های متعلق به طرفین از جمله محورهای همکاری مشترک دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری است.
هم‌افزایی در توسعه دوره‌های آموزشی مهارت محور، همکاری و مشارکت در برگزاری دوره‌های کارآموزی، نشست‌های تخصصی و همایش‌های علمی؛ اجرای طرح‌های ارزش‌آفرین در راستای جوانی جمعیت، استفاده از ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی با موضوعات مرتبط با پژوهش‌های مورد نیاز معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ایجاد بانک اطلاعاتی مسائل، مشکلات و توانمندی‌های زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.