kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

کیهان و خوانندگان

 

* غربگرایان داخلی 8 سال کشور را معطل کدخدای خبیث‌شان کردند و قیمت‌‌های داخلی مسکن،‌ خوراک، پوشاک‌، خودرو، ارز، سکه و... را ده‌ها برابر کردند و با تجاهل و بی‌تفاوت ازکنار آن گذشتند. ولی حالا با کنار گذاشته‌شدن توسط ملت،‌ دایه دلسوزتر از مادر شده و برای فشار گرانی بر مردم اشک تمساح می‌ریزند. این خدمه آمریکا در داخل باز هم با نیرنگ می‌خواهند گرانی‌های جهانی را بهانه کنند و برای کمک به بایدن -که هنوز هم دارد به لیست تحریم‌ها علیه ایران می‌افزاید- خواستار کوتاه آمدن ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های او شوند.
زرگرپور
* کدخداپرستان چقدر تلاش می‌کردند که ما را محتاج واردات واکسن فایزر از آمریکا نشان دهند. حالا شرکت تولید واکسن آمریکایی فایزر پس از دو سال در دادگاه به تقلبی بودن محصولش اعتراف کرده است! کجایند غربگرایان؟
عقیل‌آبادی
* یک کارشناس سیاسی عرب در یکی از شبکه‌های خارجی به کشورهای عربی می‌گوید شما یک دست لباس نظامی به فلسطینی‌ها ندادید ولی از ایران که سلاح غزه را تامین می‌کند تا در برابر ددمنشی صهیونیست‌ها از خود دفاع کنند، انتقاد می‌کنید.
گواری
* رژیم مفلوک صهیونیستی که امروز با دهها گروه مقاومت در اطراف خود مواجه است و حتی تاب مقابله با مقاومت غزه محصور و مظلوم را ندارد با چه رویی ایران قدرتمند را تهدید می‌کند؟ به این احمق‌های در حال محو شدن می‌گویم با دم شیر بازی نکنید که داستان دردناک عین‌الاسد در مقیاس بسیار گسترده‌تری با زیر و رو شدن تل‌آویو و حیفا و... در انتظار شماست. ان‌شاءالله مظلومان منطقه به زودی محو صهیونیسم را از غرب آسیا جشن خواهند گرفت.
هاشمی
* خداوند بر درجات شهید عزیزمان دکتر مصطفی چمران بیفزاید که وزارت و نمایندگی مجلس او را پشت میزنشین نکرد. او میز خدمت را به کوه‌های سر‌به‌فلک کشیده کردستان برای نجات مردم مظلوم کرد از دست داعشی‌های آن روز(دموکرات، کومله و...) و دشت‌های هموار خوزستان برای نجات سوسنگرد، دهلاویه و... برد. او به راستی معلمی توانا و رزمنده‌ای شجاع بود که آثار حضور کوتاه او در کردستان و خوزستان منشأ برکات فراوانی شد. ان‌شاءالله همه اقشار از فرهنگی و دانش‌آموز گرفته ‌تا نیروهای مسلح و آحاد مردم و مسئولین او را الگوی زندگی خود قرار دهند.
طباطبایی‌نژاد
*این اظهارات افسر موساد که باید فضای رسانه‌ای به گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران به این تحلیل برسند که بدون برجام اقتصاد ایران شکست می‌خورد، نشان می‌دهد ایده توافق به هر قیمت‌، اجرای طرح دشمن است.
8535---0930
* توطئه امروز دشمنان القای یأس و ناامیدی به مردم از طریق فضای مجازی است در حالی که آینده کاملا روشن و مسیر ملت ایران در شرایط صعودی قرار گرفته و هیچ بن‌بستی نیز وجود ندارد.
حجازی
* دشمنان نظام و انقلاب همیشه در محاسبات خود اشتباه کرده‌اند. این بار هم در صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس هسته‌ای دچار اشتباه محاسباتی شدند. ملت پای نظام، انقلاب و ایران مستقل ایستاده‌ و راه مقاومت را ادامه می‌دهد.
واحدی
* با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم باید ملت و دولت با اتحاد و یکپارچگی ان‌شاءالله کشور را به پیش ببریم و تحت تاثیر شایعات و اخبار جعلی قرار نگیریم که اختلاف و تفرقه سم مهلک است.
ضرغام‌فر
*‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است من هم مثل آيت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران معتقدم و شک ندارم که اگر حضرت مسیح امروز در بین ما بود در خط مقدم مبارزه با امپریالیسم و تمام اشکال ستم قرار می‌گرفت. با این استدلال از سوی یک غیر ایرانی و غیرمسلمان، به حال بعضی از اصلاح‌طلبان داخلی باید تاسف خورد که مدت‌هاست راه خود را از جبهه مقاومت جدا کرده و دنباله‌رو غرب شده‌اند.
بشارتی
* هنر شهید چمران این بود که نشان داد شهادت طالب کسی است که روحش بزرگ‌تر از جسمش است و برعکس دنیاطلب فردی است که جسمش را بزرگ‌تر از روحش کرده باشد به همین دلیل باید گفت هنر چمران منحصر در شهادتش نبوده بلکه به دوران حیاتش باز می‌گردد. به قول شهید سلیمانی تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی.
سامان اکبری
* رونمایی از ناوشکن تمام ایرانی دنا آن هم در یک رزمایش ترکیبی در صحنه بین‌المللی با شرکت چندین کشور جای افتخار دارد. نیروی دریایی کشورمان توانسته امنیت مرزهای آبی را با اقتدار تامین کند و نیازی به حضور هیچ مهمان ناخوانده‌ای در منطقه نیست.
هاتفی
* یک فعال اصلاح‌طلب گفته اصلاح‌طلبان باید فکر قدرت را از سر خود بیرون کنند. معلوم می‌شود تشنگی و جنگ قدرت این جریان سیاسی و افرادش را آرام نمی‌گذارد.
قدیری
* برجام و آژانس به مثابه تیغ‌های یک قیچی‌اند و قابل تفکیک نیستند. دستگاه‌ دیپلماسی ما قطعا به این امر واقفند و فریب این سیاه بازی‌‌ها را نمی‌خورد.
پورا نوری
* با تشکر از همه ارگان‌هایی که با رایزنی‌های مداوم با مقامات عراقی زمینه بازگشایی راه زمینی عتبات را پس از دو سال و چند ماه فراهم ساختند و باتشکر از مسئولین عراقی، امید است به منظور تسهیل این سفر روحانی برای اقشار ضعیف، انحصار تشرف به صورت کاروانی لغو شود تا عزیزانی که می‌خواهند این سفر را در کمترین زمان ممکن و با هزینه بسیار کمتر به انجام برسانند، برایشان مقدور باشد.
طبایی
* طرح تذکر به خانم‌های بدحجاب مسافر در فرودگاه‌ها بسیار بجا و منطقی است. کسانی که در نظام اسلامی زندگی و یا تردد می‌کنند باید به قوانین آن احترام بگذارند.
رودباری
* نباید حتما و صرفا کسانی که می‌خواهند تدریس کنند و یا سخنرانی کنند چند کتاب بخوانند. کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی غالب تبدیل شود. این را رسانه‌ها باید جا بیندازند. فرد اگر اهل مطالعه باشد کمتر فریب می‌خورد‌، در حوادث‌ها با دوراندیشی‌ رفتارمی‌کند و هرهری مسلک نیست. ‌ای کاش به جای چندین ساعت وبگردی و... در رسانه‌های مجازی یک ساعتی هم برای مطالعه کتب مفید وقت بگذاریم.
پورحیدری
* هنوز بعضی پزشکان بیماران خود را مجبور به پرداخت پول نقد بابت ویزیت می‌کنند و از کارتخوان استفاده نمی‌کنند. فرار مالیاتی این قشر به رغم درآمدهای کلانی که دارند جای تامل و تاسف است.
جنتی
* شهرداری‌ها با جوانان بیکاری که خود اقدام به خرید کانکس برای کاسبی نموده‌اند همکاری کنند تا بتوانند با نصب در کنار ترمینال‌های مسافربری و... هزینه‌های زندگی خود را تامین و مبلغی نیز بابت اجاره مکان به شهرداری‌ها پرداخت کنند. جوانان می‌گویند قادر نیستند با هزینه کانکس‌هایی که شهرداری کرایه می‌دهد، هزینه زندگی خود را تامین کنند.
حسینی
* بعد از تولد فرزند دوم خود در راستای مصوبات مجلس در خصوص افزایش جمعیت درخواست وام 40 میلیونی را به بانک دادیم با گذشت قریب به دو ماه هیچ خبری از وام نیست. چرا؟
یک شهروند از تهران
* بستر رودخانه‌های شاندیز و طرقبه مشهد با ساخت و سازهای غیرمجاز مانع استفاده عموم از این فضا شده است. مسئولین لطفا با این ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد نمایند.
سلطانی
* چرا با گذشت ماه‌ها از افزایش وام مسکن روستایی، این دستورالعمل اجرایی نمی‌شود؟
اخلاقی