kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

النجباء: عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس دست داشتند

سخنگوی جنبش «النجباء» عراق ضمن تکذیب ادعای نفوذ آمریکا در میان افراد نزدیک به شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، تصریح کرد: عوامل خائن در سازمان اطلاعات عراق در این ترور دست داشتند.
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، «نصر الشَمَّری» در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: ابتدا باید تأکید کرد که سردار سلیمانی به‌صورت آشکار و در سفری رسمی وارد عراق شده بود، بنابراین ادعای هرگونه نفوذ آمریکایی‌ها در افراد نزدیک به فرماندهان شهید مقاومت در راستای عملیات ترور و هک تلفن‌های همراه آنان، مبالغه‌آمیز و دروغ است.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء در گفت‌وگو با شبکه «الاتجاه»، تاکید کرد که دولت عراق و فرودگاه بغداد از سفر فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق مطلع بودند و اطلاعات نیز از همین کانال‌ها درز کرده است.
وی ضمن ابراز تأسف از نقض هنجارهای حاکمیتی عراق در ماجرای ترور سردار سلیمانی و المهندس که منجر به شهادت آنها شد، خاطرنشان کرد: البته این اتفاق جدیدی نیست؛ کما اینکه همین امروز شاهدیم که یک دولت خارجی (ترکیه) بخشی از خاک عراق را اشغال و سرزمین‌هایمان را بمباران می‌کند، اما دولت بغداد هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.
الشَمَّری در ادامه ضمن اشاره به جزئیاتی از مصاحبه «مایک پمپئو» اظهار داشت: اینها بخشی از گزارش مفصلی بود که پیش‌تر، برخی رسانه‌های آمریکایی منتشر کرده بودند. در آن گزارش تصریح شده است که یک واحد از نیروهای آمریکایی، از محل سفارتخانه به فرودگاه بغداد منتقل شد و با همکاری عناصری از سازمان اطلاعات عراق و عوامل امنیتی کُرد، در آنجا به تحرکاتی پرداختند. حتی وقتی خودروی اسکورت شهیدان ابومهدی و حاج‌ قاسم بعد از اصابت موشک اول به راهش ادامه داد، توسط تک‌تیرانداز هدف قرار گرفت و پس از توقف، با موشک دوم منفجر شد. سخنگوی النُجَباء همچنین از سرقت برخی مدارک و لوازم همراه شهدا به‌ دست عاملان ترور و مزدورانشان خبر داد و اضافه کرد: نقض حاکمیت (در عراق) به جایی رسیده که داخل فرودگاه (بغداد) یک دولت بیگانه علاوه‌بر ترور شخصیت رسمی عراقی، مهمان رسمی دولت ما را نیز به شهادت می‌رساند. 
الشَمَّری در پایان گفت‌وگو با شبکه الاتجاه تصریح کرد: جنایت فرودگاه بغداد به‌صورت علنی و با همکاری یک دستگاه امنیتی عراقی صورت پذیرفته است؛ البته من در اینجا نمی‌خواهم همه سازمان اطلاعات را زیر سؤال ببرم، اما بدون شک عناصری از نهاد مورد اشاره در این جنایت و خیانت بزرگ مشارکت داشتند و باید طبق قوانین عراق محاکمه شوند.