kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

غرب چگونه در تحریم روسیه شکست خورد؟ نیویورک تایمز پاسخ می‌دهد

 

روزنامه‌ آمریکایی با اشاره به افزایش شاخص‌های رشد اقتصادی روسیه نتیجه گرفته کشور‌های غربی در طرح خود برای نابود کردن اقتصاد روسیه از طریق اعمال تحریم‌ها شکست خوردند.
نیویورک تایمز نوشته کشور‌های غربی می‌خواستند با اعمال تحریم‌های متعدد اقتصاد روسیه را خفه کنند، اما این طرح‌ها با شکست مواجه شد و آمارهای جدید نشان می‌دهد اقتصاد روسیه در حال نزدیک شدن به سطح قبل از همه گیری کرونا است. براساس این گزارش چین و هند نفت را از روسیه در مقادیری نزدیک به حجمی که غرب قبل از اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو از روسیه می‌خرید، خریداری می‌کنند و قیمت نفت به حدی افزایش یافته است که روسیه اکنون از فروش آن بیشتر از چهار ماه پیش درآمد کسب می‌کند. به نوشته این روزنامه معتبر آمریکایی پس از اجرای تحریم‌های ضدروسی، واردات روسیه از چین ۲۸ درصد افزایش یافت و همچنین مقامات هندی خرید نفت روسیه را افزایش دادند.با توجه به عملکرد اقتصاد روسیه، کارشناسان می‌گویند که اقتصاد روسیه به سطح قبل از همه گیری کرونا نزدیک می‌شود که دلیل آن افزایش ارزش پول روسیه و رشد روابط تجاری با این کشور است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آغاز نشست عمومی مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه مسکو، تاکید کرده بود غرب در نابود ساختن اقتصاد روسیه شکست خورده است. به گفته وی خسارت‌ها و زیان‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است. خبر دیگر این که سوئیس نیز برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین اقدام به واردات حدود سه تُن طلا از روسیه کرده که خرید آن از سوی غرب ممنوع اعلام شده بود. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری سوئیسی «سوئیس اینفو» با انتشار این خبر نوشت: اقدام سوئیس در واردات طلا از روسیه که نخستین بار پس از حمله روسیه به اوکراین صورت می‌گیرد، نشانگر آن است که صاحبان صنایع نمی‌توانند در برابر فلزات گرانبها مقاومت کنند.«سوئیس اینفو» درادامه نوشت: بنابر داده‌های اداره گمرکات فدرال سوئیس، درماه می(اردیبهشت) گذشته میلادی بیش از سه تُن طلا از روسیه به سوئیس منتقل شد. این نخستین محموله انتقال یافته بین دو کشور از ماه فوریه(اسفند) به شمار می‌رود که از سوی بازارهای لندن در پی حمله مسکو به کی‌یف خرید طلا از روسیه به نوعی منع شده بود.این تارنمای خبری سوئیسی درادامه این خبر نوشت:  انتقال این محموله از طلا  نمایانگر حدود دو درصد از واردات طلا به قطب اصلی پالایش طلای دنیا  در ماه گذشته میلادی است.این گزارش می‌افزاید: سوئیس منزلگاه  چهار پالایشگاه طلای جهان است که درمجموع دو سوم (ساخت) طلای جهان را اداره می‌کنند.