kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

مخالفان در آستانه اجلاس 7 - 8 خودروی پلیس آلمان را به آتش کشیدند

رسانه‌های آلمانی از به آتش کشیده شدن چندین خودروی پلیس در شهر مونیخ در آستانه برگزاری نشست سران جی ۷ خبر می‌دهند.
نشست سران گروه 7 قرار است 26 تا 28 ژوئن (5 تا 7 تیر) در ایالت بایرن آلمان برگزار شود. سران کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا به رهبری اولاف شولز، صدر اعظم آلمان در این نشست با هم دیدار خواهند کرد.گفته می‌شود جنگ اوکراین مهم‌ترین دستور کار این نشست خواهد بود.
دیروز رسانه‌های آلمانی مثل نشریه«فوکوس» گزارش دادند که هنوز این نشست شروع نشده مخالفان گروه هفت 8 خودروی پلیس را در شهر مونیخ به آتش کشیده‌اند. سخنگوی پلیس مونیخ به خبرگزاری آلمان گفت که اتوبوس‌های تیم پلیس ضدشورش فدرال همگی در اوایل صبح چهارشنبه در مقابل هتلی بودند که اورژانس اجلاس گروه هفت در آنجا مستقر بودند. بازرسان به آتش‌سوزی
مشکوک شده بودند.
به گزارش تسنیم به نقل از نشریه« فوکوس» مدت کوتاهی پس از مشخص شدن این اقدام‌، پلیس از جمله با هلیکوپتر به جست و جوی عاملان احتمالی پرداخت، اما به گفته سخنگوی پلیس، این عملیات در ابتدا ناموفق بود. ماموران، خودروهای پلیس که کاملا سوخته بود را بررسی کردند. مقامات خسارات وارده را شش رقمی برآورد کردند. هیچ کس در این آتش سوزی صدمه ندید.
آلمان که کشورش ریاست دوره‌ای بر ائتلاف جی7 را بر عهده‌دارد با تاکید بر اینکه خواهان تعمیق همکاری با قدرت‌های خارج از این تشکل است، از دعوت سران کشورهای‌اندونزی، هند، آفریقای جنوبی، سنگال و آرژانتین به اجلاس جی هفت در راستای تحق این هدف خبر داد.آلمان در آستانه برگزاری این نشست تدابیر امنیتی شدیدی را برای حفاظت از آن در دستور کار قرار داده و هزاران نیروی پلیس را در مکان‌های مختلف مستقر کرده است. همچنین کنترل‌های مرزی در این کشور اعمال شده است.