kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
بزرگ‌ترین اعتصاب ریلی انگلیس در 30 سال گذشته، ادامه دارد

اعتصاب بزرگ در انگلیس میلیون‌ها نفر را سرگردان کرده است

ده‌ها هزار کارگر خطوط ریلی انگلیس که به حقوق دریافتی خود اعتراض دارند، دست از کار کشیده و میلیون‌ها مسافر سرگردان شده‌اند. این بزرگ‌ترین اعتصاب ریلی انگلیس در ۳۰ سال گذشته است.

 

اعتصاب بیش از ۴۰ هزار تن از کارکنان راه‌آهن انگلیس که روز سه‌شنبه اتفاق افتاد و قرار است روز پنج‌شنبه و شنبه نیز تکرار شود، باعث ایجاد اختلال گسترده در شبکه ریلی این کشور شده و بیشتر کار خدمات رسانی را تعطیل کرده است. کارکنان مترو لندن هم با پیوستن به این اعتصاب، رسما این شبکه حمل‌ونقل را به تعطیلی کشانده‌اند. اعتصابیون با اشاره به تورم کم سابقه در این کشور (که گفته می‌شود در 70 سال گذشته بی‌سابقه بوده است) خواستار افزایش حقوقشان هستند.
«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس تحت فشار است تا به مردم کشورش در این سخت‌ترین ضربه اقتصادی دهه‌های گذشته کمک کند. او گفته، این اعتصاب‌ها به کسب‌وکارهایی که هنوز در حال ترمیم آسیب‌های همه‌گیری کرونا هستند، آسیب می‌زند. به گزارش ایسنا، جانسون به اعضای کابینه خود هم گفته که این اعتصاب‌ها «اشتباه و غیرضروری» است.
تبعات اقتصادی بی‌پایان برگزیت
خبر دیگر از انگلیس آن که تحقیقات جدید نشان می‌دهد از آنجایی که «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» موسوم به «برگزیت» پتانسیل رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده، صدها پوند در سال برای کارگران هزینه تراشیده شده و بحران تامین مخارج زندگی در این کشور روز به روز بدتر شده است. روزنامه گاردین با انتشار این خبر نوشته، «بنیاد رزولوشن» (Resolution Foundation) و اساتید دانشگاه اقتصاد لندن معتقدند، با احتساب مخارج رو به افزایش زندگی، میانگین دریافتی کارگران از الان تا سال ۲۰۳۰ میلادی سالانه ۴۷۰ پوند کسری درآمد خواهند داشت. در این گزارش همچنین آمده که، انتظار می‌رود هر چه «بریتانیای کبیر» محدودتر شود، به کشوری فقیرتر با بازدهی کمتری تبدیل می‌شود.