kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

اختصاص 70 درصد اعتبارات سینمای جوان به شهرستان‌ها(اخبار ادبی و هنری)

 رئیس ‌سازمان سینمایی کشور در جمع سینماگران و دست‌اندرکاران فیلم‌سازی کرمانشاه حاضر و بر رویکرد عدالت‌محوری و‌ توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد.
 
 
 
محمد خزاعی در این دیدار گفت: ریاست جمهوری علی‌رغم تمامی مشکلات موجود در حوزه‌های اقتصادی، نگاه و توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته و مسائل مربوطه را به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌دهند. این در حالی است که شخص وزیر نیز مسائل مربوطه در این شورا را مطالبه کرده و تأکید دارند در صورت بروز مشکلات در مصوبات و یا احساس نیاز به قانونگذاری، پیگیری موضوعات در اولویت قرار گرفته و درصدد رفع مشکل اقدام خواهد شد.
رئیس ‌سازمان سینمایی کشور همچنین از تشکیل شورای هنر و شورای عالی سینما خبر داد و گفت: شورای هنر سال‌ها تعطیل شده بود و آخرین جلسه آن به 12 سال قبل برمی‌گردد.
خزاعی ادامه داد: مشکلات شورای عالی سینما در کمیسیون فرهنگی دولت برطرف شده است. در حال حاضر رئیس‌ صداوسیما و شورای فرهنگ عمومی در این شورا عضویت داشته و آقای مخبر معاون رئیس‌جمهور نیز ریاست این شورا را به عهده ‌دارد.
وی تأکید کرد: مقوله سینما در استان‌ها، باید به مقوله‌ای جدی تبدیل شود و سینما به دغدغه جدی‌تری در استان‌ها تبدیل شده و ضرورت و اهمیت عینی‌تری پیدا کند.
رئیس ‌سازمان سینمایی، گفت: برآیند سفر به ۷ استان تصویب دستور احیای 40 سالن سینمایی بوده است و در استان یاسوج که فاقد سالن سینمایی است، پیگیری‌ها و رایزنی با شهرداری و استانداری، منجر به قرار بر تحویل 9 سالن در طی دو سال توسط حوزه هنری
شد.
وی اضافه کرد: فقر تجهیزات و امکانات در دفاتر سینما جوان یکی دیگر از مسائل مورد توجه ما بوده است که در این راستا تا پایان سال تمامی دفاتر سینما جوان را مجهز خواهیم کرد. از 12 سال پیش تاکنون هیچ تجهیزاتی برای به‌روز‌رسانی به دفاتر استان‌ها اختصاص داده نشده است. خوشبختانه با کمک وزیر محترم اعتبار مالی را تأمین کرده و پس از خرید تجهیزات آن را در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.
وی به رویکرد تمرکززدایی دولت در حوزه اعتبارات اشاره و اعلام کرد: 70 درصد بودجه‌های امسال انجمن سینمای جوانان کشور به شهرستان‌ها اختصاص یافته است. در مرکز گسترش نیز 40 درصد اعتبارات در بحث تولید فیلم به استان‌ها اختصاص یافته است.