kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
رئیس ‌سازمان صنایع کوچک خبر داد

کاهش 15 درصدی واحدهای صنعتی راکد‌

 
 
 
رئیس‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار واحد صنعتی متوقف شده، شناسایی شد و 15 درصد تعداد واحدهای راکد کاهش یافت. 
به گزارش خبرگزاری فارس، علی رسولیان دیروز در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت دهه تولید و تجارت که در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته براساس دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت مقرر شد تا واحدهای صنعتی راکد کشور در داخل و بیرون شهرک‌ها؛ شناسایی و احیاء‌ شود که در نتیجه اقداماتی انجام شد و بر این اساس 12 هزار و 67 واحد راکد شناسایی شد. بر اساس اقدامات انجام شده سال گذشته 15 درصد تعداد واحدهای راکد کاهش یافت.
رئیس ‌سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: امسال نیز احیای دو هزار واحد راکد هدف‌گذاری و در نتیجه برای امسال افزایش ظرفیت 134 واحد نهایی و تاکنون 186 واحد راکد احیا شده است. براساس گزارش به‌دست آمده همه واحدهای راکد قابلیت احیا ندارند و در مجموع 62 درصد واحدها امکان راه‌اندازی مجدد دارند و 57 درصد هم اعلام آمادگی داشته‌اند.
رسولیان در مورد تامین برق شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تامین زیرساخت‌های صنعت و معدن حساسیت ویژه‌ای دارد. اصرار ما بر این است که بیشترین صرفه‌جویی باید در سایر بخش‌ها اتفاق بیفتد تا تولید را تحت تاثیر منفی قرار ندهد و با پیگیری‌ها اقدامات خوبی انجام شده و لازم است از وزارت نیرو تشکر شود. 
او افزود: با مدیران شهرک‌ها و بخش خصوصی توافق شده که یک روز در هفته برق واحدها از ساعت 11 صبح تا 11 شب قطع شود البته در برخی مناطق کمتر هم خواهد بود و لذا قطعی خارج از برنامه کاهش یافته است. 
رئیس ‌سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تولید انرژی خورشیدی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در این موضوع مشارکت می‌کنیم و مصوبه ایجاد و واگذاری شهرک‌های خورشیدی به بخش خصوصی دریافت شده و براساس تفاهم‌نامه با وزارت نیرو مقرر شده که خرید تضمینی از این شهرک‌ها انجام شود و بوروکراسی هم کاهش یابد. 
رسولیان افزود: یکی از شهرک‌های خورشیدی در یک از استان‌ها در حال نهایی شدن است و زمین آن مشخص شده و همچنین برای واحدهای تولیدی مجوز دریافت شده که تا 200 کیلووات خرید تضمینی انجام دهند. 
او با بیان اینکه لکه‌های صنعتی در تهران وجود دارد که متولی مشخص ندارد، ادامه داد: در دولت مصوب شد که کار ساماندهی 38 لکه صنعتی با کمک بخش خصوصی انجام شود. یکی از اقدامات انجام شده در وزارت صمت ایجاد ستاد سرمایه‌گذاری ویژه برای کل طرح‌های صنعتی بر اساس آمایش سرزمین و بر اساس مناطق و ظرفیت‌ها و نوع کالاهایی است که باید تولید شود و مطالعات کامل آن انجام شده و امسال برای این موضوع مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.