kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال 2022

ثبت سومین شکست این بار مقابل بلغارستان /عطایی:تاوان کم تجربگی تیم ملی را دادیم

تیم ملی والیبال ایران هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2022 را با شکست مقابل بلغارستان آغاز کرد. 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته دوم که به میزبانی شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، شامگاه سه شنبه به مصاف تیم میزبان رفت و ٣ بر صفر بازنده شد.ملی‌پوشان ایران در این دیدار تلاش زیادی کرد تا بتواند حداقل یک ست از حریف بگیرد اما موفق به این کار نشد و شکست دیگری را متحمل شد.
نخستین روز هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان سه شنبه با چهار دیدار در دو شهر کوئزون فیلیپین و صوفیه بلغارستان پیگیری شد. در چهارمین و آخرین دیدار که در سالن ۱۲ هزار نفری «آرنا آرمت» شهر صوفیه برگزار شد، دو تیم ملی والیبال ایران و بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند و بلغارها سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسیدند که تشویق تماشاگران بلغاری نقش مهمی در برد این تیم داشت به گونه‌ای که داوران مسابقه نیز در چند امتیاز تحت تاثیر حضور آنان قرار گرفتند و با اعتراض تیم ایران داور اول مجبور به گرفتن ویدئوچک شد.
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده 
کرد.
در ست نخست امتیازهای ابتدایی به تیم بلغارستان رسید و تیم ایران در دفاع حریف، عملکرد مناسبی نداشت به گونه‌ای‌ که دفاع منجر به کسب امتیاز برابر این تیم نداشت. در ست نخست دو تیم ۱۳ امتیاز حمله به دست آوردند، اما عملکرد بلغارها با یک امتیاز دفاع و دو امتیاز سرویس همراه بود تا در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۹ به سود بلغارستان 
شود.
در ست دوم تیم ایران شروع بهتری داشت و تا امتیاز ۱۶ از حریف پیش بود اما بلغارها در این امتیاز بازی را به تساوی کشاندند. در این ست تیم ایران دو امتیاز دفاع به دست آورد و از امتیاز ۲۰ بر ۱۹ میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ایران نیز به زمین وارد شد. در این ست بلغارها سه امتیاز سرویس نیز به دست آوردند تا در مجموع دو ست پنج امتیاز مستقیم از سرویس کسب کنند.
نخستین امتیاز ست سوم نیز به بلغارستان رسید. رقابت دو تیم در این ست بسیار نزدیک به‌هم پیش رفت و در امتیازهای ۱۴ و ۲۱ دو تیم برابر شدند. اما در نهایت این ست نیز ۲۶ بر ۲۴ به سود بلغارستان به پایان رسید تا این تیم در بازی خانگی به نخستین برد خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ دست یابد.
جورجی سگانوف، الکساندر نیکولوف، نیکولای کولف، رادوسلاو پاراپونوف، مارتین آتاناسوف و اسوتولاف گوتسف بازیکنان تیم بلغارستان در ابتدای این مسابقه بودند که در مناطق شش گانه زمین این تیم قرار گرفتند و ولادیسلاو ایوانوف نیز لیبرو این تیم بود. هدایت تیم بلغارستان را نیکولای جیلازکوف برعهده داشت.
الکساندر نیکولوف بازیکن شماره 23 بلغارستان با کسب 20 پوئن عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد و در تیم ایران نیز امین اسماعیل‌نژاد با 17 امتیاز، بهترین بازیکن شد. بلغارها در مجموع ست‌های این مسابقه 76 امتیاز کسب کردند که شامل 44 امتیاز حمله، هشت دفاع، 6 پوئن سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود. تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه 66 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 39 پوئن در حمله، پنج امتیاز در دفاع، یک پوئن سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات بازیکنان بلغارستان بود.
مردان والیبال ایران ساعت 21:30 پنج‌شنبه دوم تیرماه در دومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف آمریکا می‌روند.
عطایی: تلاش تیم نسبت به بازی‌های گذشته بیشتر بود
بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد شکست 3 بر صفر تیمش مقابل بلغارستان در لیگ ملت‌های والیبال 2022 اظهار داشت: به جز ست اول، تیم ایران بازی خوب و قابل قبولی انجام داد. بلغارستان پس از 4 باخت، چیزی برای از دست دادن نداشت و با توجه به شرایط میزبانی تمام انرژی و قدرت خود را گذاشت تا برنده بازی باشد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: در ست دوم و سوم، زمانی که بازی به سمت برد ایران پیش می‌رفت، کم‌تجربگی تیم باعث شد نتیجه را واگذار کنیم.
عطایی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع مسابقه بدی نسبت به مسابقات گذشته‌مان در هفته نخست نبود. تلاش تیم نسبت به بازی‌های گذشته بیشتر بود، اما باید پذیرفت که باید تاوان کم‌تجربگی تیم را بدهیم که فکر می‌کنم تاوانش را در این مسابقه پرداخت کردیم.
واکنش عبادی‌پور به شکست تیم ملی والیبال
میلاد عبادی پور کاپیتان تیم ملی والیبال نیز پس از شکست مقابل بلغارستان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: همان طور که بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی هم اشاره داشت اگر ست اول را کنار بگذاریم، در دو ست دیگر خیلی خوب والیبال بازی کردیم. درست است که ترکیب تیم ایران مقداری جوان‌تر از سال‌های گذشته شده است اما به نظرم ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشت.
او افزود: قبلا هم اعلام کرده بودم که بازیکنان تیم در تمام بازی‌ها ۱۰۰ درصد توان خود را می‌گذارند. به‌رغم تجربه خیلی کمی که بعضی بازیکنان ایران دارند، با جو امروز سالن که هواداران بلغاری درست کرده بودند بازیکنان خیلی خوب خودشان را نشان دادند.
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: فکر می‌کنم در روزهای آینده بازی‌های خیلی خوبی را از همین بازیکنان ببینیم. نمی‌توانم بگویم ما بد بازی کردیم، چون به بازی خوب بلغارها باختیم اما بازیکنان ما هم چیزی کم نداشتند و خوب بازی کردند.