kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
توافقات اولیه پرسپولیس با مهاجم برزیلی
در صورتی که روند مذاکرات خوب پیش برود مهاجم برزیلی شاغل در لیگ پرتغال پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن خواهد کرد.
یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای تقویت تیمش در لیگ برتر بیست و دوم خواهان جذب چند مهاجم شده که البته تا این‌جای کار سجاد شهباززاده حاضر به عقد قرارداد با سرخ‌پوشان نشد و در نهایت به استقلال پیوست.در این رابطه باشگاه پرسپولیس خواهان جذب کاسیانو مهاجم برزیلی شاغل در لیگ پرتغال شده و در این خصوص مذاکراتی از سوی دو طرف انجام شده است. البته اینکه گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس پیش‌قراردادی برای این بازیکن برزیلی ارسال کرده صحت ندارد اما روند مذاکرات تا این‌جا خوب بوده است.باشگاه پرسپولیس با باشگاه ویزلای پرتغال مذاکرات خوبی انجام داده و به نظر می‌رسد در صورتی که همه چیز خوب پیش برود کاسیانو تا چند روز آینده برای پیوستن به پرسپولیس راهی تهران خواهد 
شد.
مجیدی به‌دنبال جذب یک مدافع ایرانی 
فرهاد مجیدی برای تقویت خط دفاعی اتحاد کلباء به دنبال جذب یک مدافع ایرانی است.
محمد المندوس، خبرنگار اماراتی نوشت: خبرها از باشگاه اتحاد کلباء حاکی از این است که فرهاد مجیدی در حال مذاکره با یک مدافع ایرانی است تا زمینه حضور او را در لیگ امارات مهیا کند.پیش از این هم رسانه‌های اماراتی از نزدیک شدن مهدی قائدی به این تیم نوشتند.اتحاد کلباء در فصلی که گذشت در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ امارات قرار گرفت و باید دید که با مجیدی چه نتایجی کسب خواهد 
کرد.
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال آمریکا و عربستان
فدراسیون فوتبال عربستان از برگزاری یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال آمریکا در ماه سپتامبر (مهر) خبر داد.
عربستان بازی‌های دوستانه زیادی برای آمادگی حضور در جام جهانی در نظر گرفته است. فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که تیم ملی 
فوتبال این کشور دیدار دوستانه‌ای را با آمریکا برگزار خواهد کرد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال عربستان این بازی در ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های ایران، ولز و انگلیس همگروه است این درحالی است که عربستان با آرژانتین، مکزیک و لهستان همگروه است.
سپاهان و یک انتخاب مهیج به جای نویدکیا
پس از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره انتخاب جانشین محرم نویدکیا به نظر می‌رسد انتظار هواداران سپاهان نیز مانند استقلالی‌ها رو به پایان است.
پس از اینکه محمدرضا ساکت در مذاکره با ماگات به بن بست رسید، تمرکز روی سایر گزینه‌هایی که کارنامه آنها بررسی شده بود بیشتر شد و از میان آنها مذاکرات با ژوزه مورایس با جدیت بیشتری دنبال شد و در هفته‌ گذشته این مربی به ایران آمد و سفر دو روزه‌ای در اصفهان داشت تا شرایط حضور در سپاهان را از نزدیک بررسی کند.
پس از این سفر که با جلساتی طولانی‌مدت‌‌ میان مدیران سپاهان و این مربی در اصفهان همراه بود، بر سر جزئیات توافق شد ولی مبلغ قرارداد سبب شد تا رسمی شدن اعلام حضور این مربی پرتغالی56 ساله کمی به تعویق بیفتد.
حالا اما پس از چند روز از بازگشت این مربی به کشورش به نظر می‌رسد کار حضور این مربی در سپاهان در حال نهایی شدن است و فقط این مربی که قصد دارد خانواده‌اش را نیز به ایران بیاورد، با توجه به اخباری که از وضعیت ایران در رسانه‌های جهان مخابره می‌‎شود، در حال بررسی بیشتر شرایط و احتمالا مشورت با مربیان پرتغالی است که سابقه کار در ایران را دارند تا نسبت به امنیت خانواده‌اش اطمینان حاصل پیدا کند.
حالا و در شرایطی که ریکاردو ساپینتوی پرتغالی پس از انتخاب به‌عنوان مربی استقلال، به‌زودی کارش را در تهران آغاز خواهد کرد، به نظر می‌رسد دومین مربی پرتغالی نیز برای حضور در راس کادر فنی سپاهان به‌زودی کارش تمام می‌شود. در واقع برای نهایی شدن این انتقال که بر سر جزئیات و حتی مبلغ قرارداد آن توافق حاصل شده، تنها یک امضا باقی مانده است.