kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

خواندنی از ورزش

 

*داود عزیزی رئیس ‌فدراسیون تنیس، هدایت تیم ملی ایران را در سال 2022 برعهده محمدرضا توکلی گذاشت و دیروز حکم سرمربیگری توکلی را به او اهدا کرد.پیش از این اکبر طاهری سرمربی بود اما اعلام کرده است به دلیل مشکلات شخصی امکان هدایت تیم ملی را در این مقطع زمانی ندارد.تیم ملی تنیس ایران باید برای حضور در مسابقات دیویس کاپ آماده شود که 19 مرداد در ویتنام برگزار خواهد شد.توکلی عضو کمیته فنی فدراسیون تنیس است و سابقه سرمربیگری تیم ایران در دیویس کاپ را دارد.
*تیم ملی بسکتبال ایران که این روزها خود را برای رقابت‌های پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ آماده می‌کند، بامداد دیروز برای برگزاری اردوی مشترک با یکی از باشگاه‌های صربستانی عازم این کشور شد.این اردو به مدت ۸ روز برگزار خواهد شد و قرار است شاگردان سعید ارمغانی دو بازی تدارکاتی با تیم FMP برگزار کنند.طبق اعلام فدراسیون بسکتبال هزینه اردو کاملا بر عهده تیم میزبان بوده و فدراسیون ایران تنها هزینه بلیت رفت و برگشت بازیکنان را پرداخت خواهد کرد.نام بازیکنان دعوت شده برای حضور در این اردوی تدارکاتی به شرح زیر است: حامد حدادی (کاپیتان)، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، رسول مظفری، محمد حسن‌زاده، متین آقاجان‌پور، امیرحسین یازرلو، سجاد پذیرفته، جلال آقامیری، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، نوید رضایی‌فر و محمد یوسف‌وند.شاگردان ارمغانی در پنجره سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، روزهای ۱۰ و ۱۳ تیر به ترتیب مقابل قزاقستان و سوریه قرار خواهند گرفت. طبق گفته سرمربی تیم ملی بسکتبال، همین نفرات به مسابقات پیش رو نیز اعزام خواهند شد.
*مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در هند به پایان رسید و ایران سه مدال برنز در این مسابقات گرفت. محمد گنج‌خانلو در ماده‌های اسکرچ و اومنیوم و لیلا حیدری در ماده ۵۰۰ متر تایم تریل جوانان صاحب مدال برنز شدند. ایران در پارا دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا نیز ۲ طلا و یک نقره گرفته بود.
*تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با یک طلا، ۳ نقره و یک برنز و کسب عنوان چهارمی تیمی به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد. تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا و با هدایت مجید ترکان، با کسب یک مدال طلای محمدرضا لطفی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، ۳ نقره امیرمحمد نوازی در ۴۵، محمدرضا اسدی در ۵۱ و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم و یک برنز یونس شفیعی در وزن ۷۱ کیلوگرم با مجموع ۱۲۶ امتیاز از رفتن بر روی سکوی رقابت‌های آسیایی بازماند و به عنوان چهارمی رسید. هند با ۴ طلا، دو نقره و دو برنز و مجموع ۱۸۸ امتیاز قاطعانه بر سکوی نخست قهرمانی آسیا ایستاد، قزاقستان با ۱۵۰ امتیاز دوم شد و ازبکستان نیز با ۱۴۵ امتیاز سوم شد.
*رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام متئو پلیکونه به عنوان سومین رویداد بین‌المللی موثر در رنکینگ اتحادیه جهانی، از دیروز و با برگزاری مسابقات ۷ وزن کشتی فرنگی آغاز شد.در روز نخست این رقابت‌ها، سجاد ایمن‌طلب و محمدجواد رضایی در ۶۷، حسین نوری در ۸۷ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل رقبای خود به میدان رفتند اما با نمایشی دور از انتظار هیچ کدام نتوانستند راهی فینال شوند.