kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
در بیانیه پایانی هفتمین اجلاس کانون دانشـگاهیان مطرح شد

مدیران انقلابی جایگزین بانیان وضــع موجــود شــوند

 
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان هفتمین اجلاس سراسری خود، ضمن انتشار بیانیه‌ای با ۱۱ بند تاکید کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قطعنامه سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را درخصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که با تحریکات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی صورت گرفته محکوم می‌کند.
متن کامل بیانیه هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به این شرح است:
«برگزاری باشکوه و موفق اجلاسیه هفتم با حضور اساتید از سراسر کشور و ارائه سخنان مدیران ارشد کشور و پیام ارزنده رئیس‌جمهور محترم و تبادل نظر پیرامون مباحث مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فرصت مغتنمی فراهم کرد تا بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب، اهداف بلند امام راحل و رهنمود‌های حکیمانه رهبری و نیز بر نکات زیر تاکید شود:
۱. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی قطعنامه سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را درخصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که با تحریکات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی صورت گرفته محکوم می‌کند و ضمن حمایت از دولت انقلابی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی مجدانه انتظار دارد تا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و مطابق قانونِ اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، پاسخ قاطع و درخوری به این رفتار زیاده خواهانه دول استکباری داده شود.
۲. کانون دانشگاهیان ضمن تقدیر از رئیس‌جمهور محترم و هیئت دولت انقلابی از تلاش‌های مثبت اقتصادی دولت در اصلاح روند‌های نادرست اختصاص یارانه‌ها بر ضرورت همدلی و هماهنگی میان سه قوه در گذار از این برهه حساس اقتصادی برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها و مقابله با افراد و دستگاه‌هایی که می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند تأکید می‌کند و مصرانه انتظار دارد تا مردمی‌‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تا ایجاد شرایط امنیت و آرامش اقتصادی در کشور قاطعانه ادامه یابد.
۳. کانون دانشگاهیان از دیپلماسی سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادیِ تقویت ارتباط با همسایگان، کشور‌های منطقه و شرق که به درستی از سوی دولت مردمی و عدالت‌محور دنبال می‌شود حمایت می‌کند.
۴. کانون دانشگاهیان با توجه به ظرفیت بسیار بالای نخبگی، آمادگی خود را برای مساعدت در تدوین برنامه هفتم توسعه اعلام می‌کند.
۵. کانون دانشگاهیان ضمن هشدار درخصوص جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران و انقلاب و نظام اسلامی از نخبگان و اصحاب رسانه در کشور انتظار دارد تا با پیوستن به نهضت جهاد تبیین، مردم را نسبت به توطئه‌های امپراتوری رسانه‌ای آشنا سازند.
۶. کانون دانشگاهیان از دولت انقلابی انتظار دارد تا با به کار گیری مدیران انقلابی و همگام با دولت و مومن به آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری گام مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات جامعه بردارد و گوشزد می‌کند همان‌گونه که رئیس‌جمهور محترم چندین بار تأکید کرده‌اند با بانیان وضع موجود نمی‌توان در وضع موجود تحول ایجاد کرد.
۷. کانون دانشگاهیان با عنایت به توان بالای تخصصی و علمی خود در جهت اجرای توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه پژوهشی مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای کمک علمی و پژوهشی به این رکن مردم سالاری در کشور اعلام می‌کند.
۸. کانون دانشگاهیان از اقدام نتیجه بخش اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف دو نفت‎کش یونانی که در جهت صیانت از حقوق ملت ایران بود تقدیر می‌کند.
۹. کانون دانشگاهیان در عین حمایت از تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی در اجرای سیاست‌های اصلاح اقتصادی، توجه دولتمردان را به تأمین نیاز‌های اصلی جامعه و رفع مشکلات آنان همچون؛ گرانی، تورم، اشتغال، مسکن، ازدواج و... جلب می‌کند.
۱۰. کانون دانشگاهیان با توجه به ضرورت تحول اساسی درنظام مدیریت کشور و ساختار اقتصادی موجود و با عنایت به ضرورت جهاد تبیین که رسالت اصلی نخبگان دانشگاهی است و با توجه به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، شعار اجلاسیه هفتم خود را «دانشگاه، تحول، تبیین و تولید دانش‌بنیان» گذاشته است، تا از ظرفیت خود برای تحقق شعار مذکور بهره بگیرد.
۱۱. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی آمادگی کامل خود برای تحول در نظام آموزش عالی کشور و حرکت در مسیر تحقق دانشگاه تمدن ساز 
را اعلام می‌دارد که به فضل الهی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی گردد.»