kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 

تمدید قرارداد 2 مربی کروات تیم ملی فوتبال
دو دستیار کروات دراگان اسکوچیچ قرارداد خود را با کادرفنی تیم ملی فوتبال کشورمان تمدید کردند. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه هفته گذشته نشستی را با میرشاد ماجدی، درباره وضعیت آماده ‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوهای پیش رو برگزار کرد.
طبق هماهنگی‌های به عمل آمده بین سرپرست فدراسیون و سرمربی تیم ملی، قرارداد ماریو تات و ملادن زگانیر، دستیاران کروات اسکوچیچ تا پایان جام جهانی به صورت رسمی تمدید شد. همچنین مراحل اداری عقد قرارداد کرونوسلاو رندولیچ، دیگر دستیار خارجی اسکوچیچ که به تازگی به کادرفنی تیم ملی اضافه شده نیز در دپارتمان تیم‌های ملی در حال انجام است و او نیز به زودی رسما با فدراسیون فوتبال قرارداد خواهد بست.
از طرفی قرار است مراحل تمدید قرارداد دستیاران ایرانی اسکوچیچ مثل وحید‌هاشمیان، علی اصغر قربانعلی پور و مهرداد خانبان که به دلیل تغییرات در واحد حقوقی فدراسیون فوتبال تا پس از اردوی قطر به تاخیر افتاد، نیز در این هفته نهایی شود. با این تفاسیر بحث تغییر در کادرفنی تیم ملی در حال حاضر منتفی است.
خرید جدید سرخ‌ها از گرجستان
گئورگی گولسیانی سومین بازیکنی است که با خروج از جمع سپاهانی‌ها پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد. گولسیانی 31 ساله که با درخشش در ذوب آهن به فوتبال ایران معرفی شد، حالا به عنوان ششمین خرید این فصل سرخپوشان به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌پیوندد. از آنجایی که این بازیکن در کشورش به سر می‌برد قراردادش به صورت اینترنتی به امضا رسیده است. حالا در شرایطی یحیی گل‌محمدی برای جذب این بازیکن
31 ساله اهل تفلیس اقدام کرده که گفته می‌شود سیدجلال حسینی قرار است به کادر فنی سرخپوشان اضافه شود و با این وصف به نظر می‌رسد نظر کادر فنی پرسپولیس برای شکل دادن قلب خط دفاعی در فصل پیش رو استفاده از زوج پورعلی‌گنجی در کنار گولسیانی باشد.
پس از دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی، این سومین بازیکنی است که یحیی گل‌محمدی در پنجره تابستانی لیگ بیست و دوم از سپاهان که یکی از رقبای اصلی پرسپولیس در مسیر قهرمانی به شمار می‌رود، شکار کرده است.
دستیار گواردیولا سرمربی جدید السد
باشگاه السد قطر دستیار گواردیولا را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.بعد از جدایی ژاوی از السد، خاوی گارسیا اسپانیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت.این مربی اسپانیایی حضور کوتاه مدتی در السد داشت. او تیم را قهرمان لیگ قطر کرد اما تصمیم گرفت که از السد جدا شود.باشگاه السد از انتخاب خوانما لیلو به عنوان سرمربی جدید خود خبر داد.لیلو دستیار گواردیولا در منچستر سیتی بود.
مربی بدنساز اسپانیایی در پرسپولیس
مربی بدنساز اسپانیایی با قرارداد یک ساله به کادر فنی پرسپولیس ملحق شد.خوزه آگوستو لوسادا بنیتز که فارغ‌التحصیل دوره بدن‌سازی از دانشگاه مادرید است با عقد قرارداد برای یک فصل به کادر فنی سرخپوشان ایران ملحق شد. او پیش از این با باشگاه‌های نساجی قائم‌شهر و گل‌گهر سیرجان همکاری داشته و پرسپولیس سومین تجربه کاری او در فوتبال ایران است.
18 مرداد؛ زمان آغاز اردوی تیم فوتبال امید
زمان آغاز اردوی جدید تیم ملی فوتبال امید کشورمان مشخص شد.
تیم ملی فوتبال امید کشورمان که با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه اول مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کند، از 18 تا 27 مرداد در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه شرکت خواهد کرد. برهمین اساس قرار است شاگردان مهدی مهدوی‌کیا از اوایل مرداد اردوی آماده ‌سازی خود را در تهران آغاز کند. سرمربی این تیم که اکنون در آلمان حضور دارد نیز در روزهای منتهی به این اردو به تهران بازمی‌گردد. همچنین محمد خدابنده لو، رضا کاخساز و پارسا جعفری سه بازیکنی هستند که پس از مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اینکه سن‌شان به شرایط سنی حضور در المپیک 2024 نمی‌خورد، دیگر به اردوی تیم امید دعوت نخواهند شد.
خشم قطری‌ها از اظهارنظر عجیب مهاجم الجزایری
هواداران فوتبال در قطر از اظهار نظر عجیب مهاجم سرشناس الجزایری به شدت خشمگین شدند و از باشگاه‌های این کشور خواستند که با این بازیکن قرارداد امضا نکنند. به گزارش hashtagsyria، یوسف البلایلی یکی از مهاجمان سرشناس فوتبال الجزایر است که سابقه حضور در لیگ ستارگان قطر را در کارنامه دارد. این مهاجم الجزایری دو سال در لیگ ستارگان قطر برای باشگاه اف سی قطر به میدان رفت. او اخیرا اظهار نظری داشت که خشم قطری‌ها را برانگیخت. در ویدئویی که در قطر منتشر شد، یکی از دوستان البلایلی از او سؤال می‌کند که آیا دلش برای قطر تنگ شده است؟ او پاسخ می‌دهد که بله! دلم برای پول‌های قطری‌ها تنگ شده است. فعالان در شبکه‌های اجتماعی در قطر به شدت از این اظهارنظر مهاجم الجزایری خشمگین شده‌اند و آن را غیر مسئولانه و توهین‌آمیز خواندند.
یوسف البلایلی برای برست در لیگ فرانسه بازی می‌کند و بسیار بعید است که دیگر به او اجازه دهند که در یک باشگاه قطری به میدان برود. او در دیدار دوستانه برابر تیم ملی فوتبال ایران هم به میدان رفت.
دعوت درودگر از دادکان برای حضور در سازمان لیگ
مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، رئیس‌پیشین فدراسیون را به حضور در این سازمان دعوت کرد. محمد دادکان دیروز در مصاحبه با یک رسانه ورزشی گفت: پرونده تبلیغات محیطی فوتبال ایران را به من بدهید تا بگویم در سازمان لیگ چه خبر است.
صادق درودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ در این خصوص اظهار داشت: بنده با ارسال نامه‌ای، از محمد دادکان به طور رسمی دعوت کردم که برای مشاهده و بررسی پرونده تبلیغات محیطی، در هر زمانی که خودشان مشخص کردند، به سازمان لیگ تشریف بیاورند و پرونده تبلیغات محیطی و عملکرد بخش بازاریابی سازمان لیگ را مورد مشاهده و بررسی قرار بدهند.درودگر تصریح کرد: بخش بازاریابی سازمان لیگ از حضور و مطالعه عملکردش توسط افراد سالم و سینه سوخته فوتبال که به دنبال توسعه و شکوفایی این ورزش هستند، با جدیت استقبال می‌کند. از جناب دادکان رئیس‌اسبق فدراسیون فوتبال و صاحب تجربه و دانش در این حوزه هم می‌خواهیم در این زمینه اهتمام فرموده و ما را از راهنمایی خود بی‌بهره نگذارند.
نوری و زارع از ملوان می‌روند؟
مدیرعامل و سرمربی ملوان برای ادامه همکاری با این باشگاه در لیگ برتر، فرصتی ۱۰ روزه از هیئت‌مدیره این باشگاه خواسته‌اند.
در حالی که ملوان روزهای خوبی را در لیگ یک پشت سر نمی‌گذاشت، با همت دو بازیکن سابق این تیم یعنی مازیار زارع و پژمان نوری، این تیم
سر و سامان بهتری گرفت و با پیدا شدن حامی مالی آماده حضور در لیگ یک و رقابت برای بازگشت به لیگ برتر شد، نوری با قراردادی یک ساله به عنوان مدیرعامل باشگاه و مازیار زارع به عنوان سرمربی ملوان به کار خود ادامه دادند. با مدیریت نوری و سرمربی‌گری زارع، ملوان توانست دوباره پس از ۶ سال به لیگ برتر بازگردد و در بالاترین سطح فوتبال ایران رقابت کند.
پس از لیگ برتری شدن ملوان، جلسه هیئت‌مدیره این باشگاه با حضور این دو نفر برگزار شد و زارع و نوری فرصتی ۱۰ روزه برای استراحت و تصمیم‌گیری درخصوص ادامه همکاری با ملوان خواستند. باتوجه به تفاوت سطح فنی و سخت‌افزاری لیگ برتر با لیگ یک، این دو ملوانی محبوب روی سکوهای ورزشگاه سیروس قایقران برای ادامه همکاری با قوهای سپید انزلی دو دل هستند و از هیئت‌مدیره ملوان خواسته‌اند تا به آنها زمان برای فکر کردن دهند. رفتن دوباره زارع و نوری از ملوان، خبر خوبی برای انزلی‌چی‌ها نیست و هواداران ملوان مشتاق هستند این بار تیمشان را با هدایت مازیار زارع و مدیریت پژمان نوری در لیگ برتر تشویق کنند.