kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*در اولین روز از رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره جنوبی در حال برگزاری است، حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا این رقابت‌ها شد.وی در حرکت اول توانست وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کند، در حرکت دوم وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در مجموع با مهار وزنه ۶۶۵ کیلوگرمی به مدال طلا این رقابتها دست یافت. در ادامه این رقابت‌ها امروز (پنجشنبه) محسن بختیار در دسته 
۵۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت.
*با تصمیم کادر فنی تیم ملی بوکس ایران، دور جدید اردوی آماده ‌سازی ملی‌پوشان با دعوت ۱۴ بوکسور از روز هفتم تیر تا ۱۵ تیر به میزبانی سالن‌حاج احمد ناطق نوری برگزار خواهد شد. مسابقات قهرمانی کشور ایران در تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۲ خرداد به میزبانی زاهدان برگزار شد و نفرات برتر (قهرمان‌های اوزان مختلف) این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند. اسامی ملی‌پوشان دعوت شده به شرح زیر است: امین مجنونی، ایمان رمضان‌پور، سیدشاهین موسوی، سجاد محمدپور، طوفان شریفی،علی حبیبی‌نژاد، سیاوش امیدی، اشکان رضایی، سینا فایده، مهدی خسروی، عمران سوری‌زایی، مصطفی ریگی، دانیال شه‌بخش و مسلم مقصودی.هدایت تیم ملی بوکس ایران را علیرضا استکی به عنوان سرمربی، جاسم دلاوری، همایون امیری، اصغر اشرفی و شهرام فاتح نیز به عنوان مربی بر عهده ‌دارند.
*بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های مردان آسیا از اول تا ۱۳ تیر به میزبانی حیدرآباد هندوستان انجام می‌شود. تیم مس کرمان تنها نماینده هندبال ایران در این رقابت‌ها است و با تیم‌های الکویت کویت، النجمه بحرین و الوکره قطر هم‌گروه خواهد بود. کنفدراسیون هندبال آسیا دیروز برنامه این مسابقات را منتشر کرد که براساس آن مس کرمان باید امروز(پنجشنبه) در اولین دیدارش مقابل النجمه بحرین به میدان برود. در این دوره از رقابت‌ها ۸ تیم حضور دارند که در دو گروه رقابت خواهند کرد.