kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

نخستین گروه زائران حج تمتع با بوسه بر پرچم امام رضا(ع) عازم سرزمین وحی شدند

مراسم بدرقه نخستین کاروان زائران حج تمتع سال جاری، بامداد روز گذشته با حضور مسئولان برگزار و زائران خانه خدا با بوسه بر پرچم حرم رضوی عازم مدینه منوره شدند.

نخستین کاروان‌های حج تمتع سال جاری طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، ‌رستم قاسمی وزیر راه و شهر‌سازی، سید صادق حسینی رئیس ‌سازمان حج و زیارت، محمد محمدی‌بخش رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری بامداد روز گذشته از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شدند.
به گزارش فارس، در این مراسم، زائرانی که بیش از ۱۵ سال در انتظار تشرف به این سفر معنوی بودند، در حالی که از شوق تشرف به سرزمین وحی اشک می‌ریختند، بر پرچم مطهر امام رضا(ع) بوسه زده و به ثامن‌الحجج(ع) برای قبول شدن حج و حرکت در این مسیر تمسک جستند.
در ابتدای این مراسم، سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال
۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر از زائران خانه خدا از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: روند اعزام زائران به مدت ۲۲ روز ادامه دارد و در روز حدود ۵ پرواز به عربستان خواهیم داشت.
در ادامه محمد محمدی‌بخش، رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امسال شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مسئولیت انتقال زائران خانه خدا را برعهده‌ دارد، افزود: اعزام زائران حج تمتع سال جاری از فرودگاه امام(ره) و ۱۷ ایستگاه پروازی دیگر انجام می‌شود. البته به دلیل اینکه عربستان ویزای زائران را به موقع صادر نکرد، روز گذشته پرواز عوامل ستادی با تأخیر زیادی انجام شد.
پس از آن نیز حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امسال کمتر از ۴۰ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف خواهند شد، بیان داشت: در این سفر باید در کنار ارتباط مستمر با روحانی کاروان، روحیه تعاون و همکاری را حفظ کنید. همچنین تقوا و دوری از گناه، بردباری و ارتباط مناسب با سایر حجاج  به ویژه در برخورد با زائران سایر کشورهای اسلامی را مدنظر قرار دهید.
وی به لزوم تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حج اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه شرکت‌های هواپیمایی باید مطالبات رهبری را مدنظر قرار دهند و امیدواریم حج تمتع سال جاری به خوبی انجام شود.
در ادامه نیز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به برخی محدودیت‌ها از سوی عربستان و نبود امکان استفاده از سایر شرکت‌های هواپیمایی در انتقال زائران خانه خدا، گفت: ما خود را خادم زائران می‌دانیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها روند انتقال زائران به خوبی انجام شود و حجاج در صحت و سلامت به کشور بازگردند.
پس از آن نیز سید صادق حسینی، رئیس‌سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بر اساس گزارش کارگزاران اعزامی به عربستان، مشکلی در امنیت زائران نداریم، افزود: با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی عربستان امسال یک میلیون زائر به حج تمتع مشرف می‌شوند که این امر به معنای کاهش تعداد زائران به حدود یک سوم است. با این وجود، از زائران می‌خواهیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند.