kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

استاد دانشگاه شهیدبهشتی در اعتراض به بیانیه 61 اقتصاددان: هیچ بیانیه‌ای را امضا نکرده‌ام!

پس از گذشت یک روز از انتشار نامه ۶۱ استاد اقتصاد، برخی از اساتید ذکرشده در انتهای نامه مانند «ویدا ورهرامی» استاد دانشگاه شهید بهشتی اظهار بی‌اطلاعی کردند.

روز شنبه نامه‌ای با عنوان نامه ۶۱ اقتصاددان در مورد شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران در رسانه‌های مختلف منتشر شد که در این نامه ریشه مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی و مربوط به این حوزه می‌دانستند و نویسندگان نامه سعی داشتند که مشکلات کنونی اقتصاد کشور را به موضوعاتی همچون اف‌ای‌تی‌اف و برجام نسبت دهند و ابتدای این نامه هم مکتب اقتصادی خود را نهادگرا معرفی کردند.
پس از گذشت یک روز از انتشار این نامه و ایجاد حاشیه‌های فراوان در فضای مجازی، برخی از اساتید آورده شده در انتهای نامه اظهار بی‌اطلاعی کردند و هنوز معلوم نشده است که چه ابعاد پنهانی پشت چنین متنی بوده است.
دراین‌خصوص ویدا ورهرامی استاد اقتصاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: بنده به‌هیچ‌عنوان از چنین نامه‌ای خبر نداشتم و هرگز پایین این نامه را امضا نکرده‌ام و از متولیان این کار خواهشمندم که به‌سرعت نام بنده را از این نامه پاک کنند.
وی افزود: زمینه تخصصی بنده در حوزه اقتصاد انرژی است و کاملاً با موضوع و محتوای نامه تفاوت دارد و اینکه اینجانب به‌هیچ ‌عنوان نهادگرا نیستم که در ابتدای نامه ذکر شده است و هیچ تعهدی به متنی که در اینجا نگارش شده، ندارم و هرگز با انتشار این نامه موافقت نخواهم کرد.
گفتنی است به‌تازگی گروهی ۶۱ نفره که بیش از ۴۰ تن از آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ از حسن روحانی حمایت کرده بودند در بیانیه‌ای که از سوی یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای منتشر گردید، در پوشش اقتصاددان با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور، نسخه شکست‌خورده برجام را راه‌حل مشکلات فعلی دانستند. این در شرایطی است که دولت سیزدهم با گذشت ۱۰ ماه همچنان در حال آواربرداری میراث دولت قبل
است.