kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

تصویب 4 منطقه ویژه اقتصادی برای اصفهان 

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان به ۴ منطقه ویژه از جمله شهرضا، شرق اصفهان، شاهین‌شهر و کاشان تجهیز می‌شود که برخی از این مناطق راه‌اندازی و برخی در حال اجرا است. 


اصفهان- خبرنگار كيهان:
احسان شهیر اظهار داشت: یکی از پروژه‌های پیشران استان اصفهان احداث و افزایش مناطق ویژه اقتصادی است که هر یک از این مناطق به یک بخشی از صنایع اختصاص می‌یابد مثلا در منطقه ویژه شهرضا صنایع شیمیایی متمرکز شده است.
وی ادامه داد: در منطقه ویژه شاهین‌شهر صنایع ‌هایتک و زیر بنایی مثل لوازم خانگی و هواپیما‌سازی جای می‌گیرند که از مابقی فعالان اقتصادی که در عرصه اشتغالزایی پیشتاز هستند نیز دعوت بعمل می‌آید طرح‌های خود را ارائه دهند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: طرح توسعه ساخت هواپیمای مسافربری و باری در منطقه ویژه اقتصادی شاهین شهر از سوی شرکت حصا مطرح شد که بالغ بر ۵۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد دلار سرمایه امکان عملیاتی کردن آن است.
وی با بیان اینکه لوازم خانگی  و هواپیما ‌سازی دو صنعتی است که نه آلودگی هوا بدنبال دارد و نه مصرف آب بالایی را می‌طلبد، ادامه داد: در حال حاضر ۹ طرح پیشران اقتصادی برای استان مشخص شده که دو طرح آن بحث منطقه ویژه اقتصادی برای شرق اصفهان و مجموعه دهکده لجستیک است که هر دو می‌تواند به بحث اشتغال در شرق اصفهان کمک کند.