kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
خطیب جمعه تهران:

ایران به کسی باج نمی‌دهد مقاومت، نسخه چهل‌ساله این انقلاب است

امام جمعه موقت تهران گفت: هدف طرف مقابل از صدور قطعنامه ضدایرانی این است که در مذاکرات امتیاز بگیرد اما این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و در دهان زورگو می‌زند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال حضرت امام عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای شناخت درست نسل آینده از امام خمینی(ره) مسئولان بیانات رهبر انقلاب در مراسم‌های ارتحال حضرت امام(ره) را جزو کتب درسی قرار بدهند. اگر امام خمینی(ره) را از انقلاب بگیریم، این انقلاب یک کالبد بی‌روح است و سیره امام(ره) نرم‌افزار گام دوم انقلاب است.
نباید گذاشت دلدادگان غرب
در انقلاب نفوذ کنند
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر انقلاب فرمودند «این انقلاب خدایی است.» انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد اما برخی بدشان نمی‌آید این انقلاب را به سمت سکولار شدن بکشانند. نباید گذاشت دین را از انقلاب جدا کنند. کسانی که دلداده غرب هستند، مرتجع هستند و نباید اجازه داد این افراد در انقلاب نفوذ کنند.
وی تصریح کرد: ما هیچ وقت با اصل فضای مجازی دشمن نبوده‌ایم اما با فضای مجازی که توسط آمریکا خط‌دهی می‌شود دشمن هستیم.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس، قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام با حمایت آمریکا، اروپا و اسرائیل علیه ما صادر شد. مدیرکل آژانس قبل از صدور این قطعنامه به دیدار رئیس ‌رژیم صهیونیستی رفت و معنای این دیدار هماهنگی کامل آنها با این رژیم برای صدور این قطعنامه است.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مسئولان محترم ما با دوستان این رژیم یعنی مدیران آژانس و بازرسان در حوزه رد و بدل اطلاعات بخیل باشند زیرا برخی از این بازرسان چشمان آمریکا و اسرائیل هستند و بر اثر گزارش آنها اسرائیل دانشمندان ما را ترور کرد.
وی تصریح کرد: هدف آنها از صدور قطعنامه این است که در مذاکرات امتیاز بگیرند اما این انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و در دهن زورگو می‌زند. نسخه چهل ساله ما نسخه مقاومت است. قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس اولین گام ما است و اگر این شیطنت‌ها ادامه داشته باشد، اقدامات ما هم ادامه خواهد داشت و آنها کور خوانده‌اند که می‌توانند ما را به موضعی که می‌خواهند بکشند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی بیان داشت: در فضای اختناق دوران طاغوت، گفتن این حرف که اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، خون من هم فریاد خمینی بر می‌آورد، خیلی دل و جرأت می‌خواست که شهید سعیدی این سخن را بر زبان جاری کرد. ایشان از سال 45 با لیبرال‌ها زاویه داشت و معتقد بود آنها امام(ره) را قبول
ندارند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بازداشت سارقان بانک ملی گفت: از پلیس تشکر می‌کنیم که به سرعت سارقان بانک ملی را دستگیر کرد و از قوه قضائیه هم می‌خواهیم که با این سارقان با اشد مجازات برخورد کند. اینها دزد اعتماد مردم هستند و جرم آنها از یک دزد معمولی بسیار بیشتر است. اگر این افراد آزاد باشند، امنیت از جامعه رخت بر می‌بندد.