kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

دربار مردمی!
مصطفی: ««پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۵۳: خبررسید که [سقف] سالن بزرگ فرودگاه مهرآباد فروریخت و ۶۰ نفر تلف شده‌اند. به شاه گزارش عرض کردم بهتراست شهبانو به مهمانی فستیوال امشب تشريف نبرند. فرمودند: به خودشان عرض کن. شهبانو تغییر عقیده داده و به فستیوال رفت- یادداشتهای اسدالله علم، جلد 4، ص318.»
مهم زبان بدنشون بود
آبنوس: «جان کری تو کتابش میگه: «شب قبل برجام، جواد گفت آماده توافق است فقط یک چیز دیگر می‌خواست تا آن را منصفانه کند. سراغ تیم رفتم گفتم امتیازی بدهند که اهمیت و هزینه‌ برای آمریکا نداشته باشد. نام ۱۲ ایرانی‌ دادند که از تحریم خارج کند، آدمهای اثرگذاری نبودند.» فریبمون داد ولی زبان بدن خوبی داشت!»
اما چی بودیم!
امیرعلی: «70 سال پیش، وقتی شرکت ملی نفت ایران، یک محموله نفت را سوار کشتی کرد تا در بازارهای جهانی بفروشد، انگلیسی‌ها کشتی و محموله نفتی را توقیف کردند. اکنون دادگاه یونان، کشوری که به دستور آمریکا، نفتکش ایرانی را توقیف کرده بود، حکم قبلی را باطل کرده است؛ البته پس از آن که ایران، دو نفتکش یونانی را در خلیج‌فارس توقیف کرد. در این 70 سال، ملت ایران فراز و فرودهای زیادی را پشت سرگذاشته است، اما توان ملی ایرانیان در عرصه بین‌المللی به گونه‌ای تغییر کرده است که کشورها بدون پرداخت هزینه، نمی‌توانند کشتی‌های ایرانی را توقیف کنند.»
توانایی بالای کشور در کشتی ‌سازی
و ضعف در خودرو‌سازی

 

 

 

 

کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «شاید براتون جالب باشه، در کشوری که صنعت خودرو توانایی ساخت یک خودروی با کیفیت رو نداره، همزمان متخصصان صنعت کشتی ‌سازی نفتکش افراماکس۲ رو طراحی، توليد و به کشورهای دیگه میفروشند! به نظر شما ریشه مشکل کجاست؟! مشخصات نفتکش افراماکس۲: نفتکش افراماکس در مدت دو سال ساخته شده و امروز برای انجام آزمون‌های دریایی عازم خلیج‌فارس شد تا پس از انجام آزمون‌های مد نظر تحویل مشتری خارجی شود. این نفتکش، می‌تواند
۱۱۳ هزار تن نفت خام معادل ۷۵۰ هزار بشکه را حمل کند. این کشتی به وزن ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن، طول ۲۵۰ متر و عرض
۴۴ متر، ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه دارد و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار است.»