kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مسابقات لیگ ملت‌های 2022 

بلند‌قامتان والیبال از دیوار چین عبور کردند/ایران، جمعه در دومین دیدار به مصاف هلند می‌رود

تیم‌ملی والیبال ایران در اولین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل چین به پیروزی رسید.
 
سرویس ورزشی-
تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ والیبال در اولین بازی خود دیروز در برزیل به مصاف تیم چین رفت. در این دیدار تیم ملی والیبال ایران که با ترکیب میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی و صابر کاظمی مقابل چین قرار گرفته بود موفق شد به پیروزی دست یابد.
بلند قامتان ایران در ست نخست این دیدار موفق شدند با نتیجه 25 بر 15 به پیروزی برسند. در ست دوم این دیدار، چین تیم ملی والیبال ایران را غافلگیر کرد و این تیم توانست ایران را با نتیجه 19 بر 25 شکست دهد.در ادامه بازی و در ست سوم، تیم ملی والیبال ایران تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه 25 بر 22 به پیروزی رسید.ست چهارم درحالی آغاز شد که تیم ملی والیبال ایران با سرویس‌های خوب خود بازی را آغاز کرد. در این ست تیم ملی والیبال ایران تیم برتر بود و توانست با نتیجه 25 بر 15 به پیروزی برسد تا ایران نخستین دیدار خود را با پیروزی 3 بر یک مقابل چین آغاز کند.
تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۹۴ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۴۸ پوئن در حمله، ۷ امتیاز در دفاع، ۱۴ پوئن سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین بود.در پایان این رقابت، مرتضی شریفی با کسب 20 امتیاز، بهترین بازیکن ایران و زمین نام گرفت.در طرف مقابل، یو از چین با کسب 16 امتیاز بهترین بازیکن چین انتخاب شد.تیم‌های ملی والیبال ایران و چین از سال 2017 تا کنون 10 بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که نتیجه آن 9 برد و یک شکست برای ایران بود. 
عطایی: در برخی لحظات اشتباه داشتیم که طبیعی است 
بهروز عطایی سرمربی والیبال ایران پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین گفت: مسابقه بسیار خوبی بود. پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی داشته باشیم و البته همیشه پیش‌بینی تورنمنت‌ها دشوار است. خوشبختانه بازیکنان عملکرد بسیاری خوبی داشتند. در برخی لحظات اشتباهاتی داشتیم که طبیعی بود. در مجموع بعد از ست دوم بچه‌ها به بازی برگشتند. سرویس‌های خوبی زدیم و کار تهاجمی خوبی داشتیم.
وی با تاکید بر این‌که این پیروزی برای تیم ملی ایران بسیار اهمیت دارد، افزود: در مجموع بازی قابل قبولی بود. ست دوم را پر خطا بازی کردیم. چون بازیکنان ست اول را خوب بازی کرده و با فاصله بردند، ست دوم را تمام شده تلقی کردند و فکر کردند به راحتی می‌توانند مسابقه را ببرند. فکر می‌کنم با ذهن بسیار بازتر در زمان‌هایی که به بازی اشراف داریم، باید ادامه دهیم و از امتیاز گرفتن سیر نشویم.عطایی در پایان گفت: با توجه به این که بازی اول تیم ایران در این دوره از لیگ ملت‌ها بود به نظرم راضی‌کننده بود.
عبادی پور: تیم جوانی داریم 
میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی برابر چین گفت: به ملت ایران این پیروزی را تبریک می‌گویم. خوشبختانه مسابقه را خیلی خوب شروع کردیم اما تیم در ست دوم کمی دچار مشکل شد. در ست سوم به بازی برگشتیم و توانستیم با حمایت یکدیگر و توصیه‌های کادر فنی پیروز میدان باشیم. به نظرم تمام بازیکنان در این مسابقه خوب درخشیدند. تیم جوانی داریم که همه با انگیزه هستند. ما به فکر برد و باخت نیستیم. قطعا از برد خوشحال خواهیم شد، اما به فکر ارائه بازی خوب هستیم.
کاپیتان تیم ملی والیبال در پایان گفت: از این که در هر بازی صد در صد خود را به نمایش بگذاریم، خوشحال می‌شوم. کاری به حریفان ندارم ممکن است یک روز، روز خوبمان باشد و یک روز، روز بدمان. باید یاد بگیریم در روزهای بد هم عملکرد مثبت خود را به نمایش بگذاریم. این مسائل است که یک تیم جوان را برای تورنمنت‌های حساس‌تر، پخته‌تر و آماده‌تر می‌کند.
شهنازی: بازیکنان ایران دیدار مقابل چین را فراموش کنند
اما پیروزی تیم ملی والیبال برابر چین واکنش کارشناسان والیبال را به دنبال داشت. ناصر شهنازی مربی پیشین تیم ملی والیبال در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: ما در سرویس بسیار خوب ظاهر شدیم و در دریافت به جز ست دوم، شرایط خوبی داشتیم. مرتضی شریفی در حمله کمک بسیاری به تیم کرد و شرایط را به سود تیم ملی تغییر داد. حضور امین اسماعیل‌نژاد که البته کمی هم دیر صورت گرفت، دفاع ما را در منطقه دو بهبود بخشید و بازیکن شماره 22 چین مهار شد. 
وی تصریح کرد: اسماعیل‌نژاد در حمله نیز کمک زیادی به تیم ایران کرد و باعث شد شرایط تیم در حمله از منطقه دو بهتر شود. همه این عوامل، دست به دست هم داد و باعث پیروزی تیم ملی ایران شد. این پیروزی از لحاظ روحی به تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد.
شهنازی در ادامه گفت: باید در نظر داشت که تیم چین کاملاً متحول شده ولی سال‌هاست که به ما باخته است. امیدوارم بازیکنان این بازی را فراموش کنند و در سه بازی بعدی که بسیار سخت خواهد بود، تمرکز لازم را داشته باشند. پیروزی در این سه دیدار، واقعاً سخت است، چون سایر حریفان به ویژه ژاپن، بسیار باتجربه و آماده است و سرمایه‌گذاری خوبی برای بازی‌ها انجام داده. امیدوارم مقابل استرالیا و هلند هم شرایط بهتری داشته باشیم.
وی در پایان یادآور شد: بازی خوبی انجام دادیم، ولی نقاط ضعفی هم وجود داشت. امیدوارم کادر فنی با اشرافی که روی بازیکنان دارند این نقاط ضعف را برطرف کرد و تیم ملی عملکرد بهتری داشته باشد.
برنامه دیدارهای ایران در لیگ ملت‌ها
مردان والیبال ایران امروز (پنج‌شنبه) بازی ندارند و ساعت 22 و 30 دقیقه روز جمعه 20 خردادماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2022 به مصاف هلند خواهند رفت. برنامه کامل دیدارهای ایران در لیگ ملت‌های والیبال 2022 به این شرح است:
جمعه 20 خرداد
*ایران................................................................ هلند(ساعت 22:30)
یکشنبه 22 خرداد
*ایران................................................... استرالیا(ساعت 4:30 بامداد)
یکشنبه 22 خرداد
*ایران..................................................................ژاپن(ساعت 20:30)
هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه (بلغارستان)
سه‌شنبه 31 خرداد
*ایران.........................................................بلغارستان(ساعت 21:30)
پنجشنبه 2 تیرماه
*ایران................................................................آمریکا(ساعت 21:30)
جمعه 3 تیرماه
*ایران........................................................................برزیل(ساعت 18)
شنبه 4 تیرماه
ایران............................................................................کانادا(ساعت 15)
هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک (لهستان)
سه‌شنبه 14 تیرماه
*ایران............................................................ لهستان(ساعت 22:30)
پنج‌شنبه 16 تیرماه
*ایران.................................................................ایتالیا(ساعت 16:30)
جمعه 17 تیرماه
*ایران........................................................... اسلوونی(ساعت 19:30)
شنبه 18 تیرماه
*ایران......................................................... صربستان(ساعت 19:30)