kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
همخوانی مردم در بیعت با امام زمان(عج) مرزهای ایران را درنوردید

غوغای سرود حماسی «سلام فرمانده» از بوشهر و کردستان تا ترکیه و پاکستان

«سلام فرمانده» که عشق و دلباختگی مردم به ساحت امام عصر(عج) و راه انقلاب اسلامی را بیش از پیش نمایان کرد، همچنان شهر به شهر و کشور به کشور به میان عاشقان این مرام و مکتب نورانی می‌رود و خار چشم ضد انقلاب و مستکبران عالم شده است.

 

سرویس سیاسی ـ

همخوانی «سلام فرمانده»، قدرت‌نمایی ملت ایران، در برابر «تروریسم رسانه‌ای» است. هر طنین «سلام فرمانده»، پشت قدرت‌های زورگو را می‌لرزاند و لاجرم، شبکه رسانه‌ای آنها را با همه عرض و طول شان، برای پرخاش به صف می‌کند.
آنها می‌ترسند، چون «فرهنگ مهدویت»، پادزهر ترس است و در مقابل ویروس‌های تحریم و تحریف و ترور، واکسینه می‌کند. این هراس، هنگامی بیشتر می‌شود که می‌بینند «سلام فرمانده»، منحصر به ایران نمانده و در میان ملت‌های دیگر بازخوانی می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 14 خرداد در مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور مشتاقانه جوانان در مراکز اعتکاف و اجتماعات عظیم معنوی و همچنین راهپیمایی‌های با شکوه ۲۲ بهمن و روز قدس را نشانه‌های دیگری از وفاداری ملت به راه امام بزرگوار دانستند و افزودند: نمونه دیگری از ارادت دینی مردم، اظهار شوق و ارادت آحاد مردم از پیر و جوان و کودک در سراسر کشور به ساحت حضرت ولی‌عصر(عج) در قالب سرودی است که این روزها پخش شده است.
در روزهای گذشته، این سرود زیبا و ماندگار در کردستان (سالن آزادی سنندج)، بوشهر در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، شیراز در حرم سید علاالدین حسین(ع) ابن موسی الکاظم، کرمانشاه در محوطه تاریخی طاق بستان، شاهرود و دشتستان با حضور پرشور خانواده‌ها و دهه نودی‌ها هم‌خوانی و طنین‌انداز شد.
همچنین، همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد 1342، دهه نودی‌ها «سلام فرمانده» را با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوذر روحی، خواننده این سرود در میدان امام خمینی(ره) ورامین همخوانی کردند.
به گزارش مشرق، شبکه المیادین از تبدیل سرود «سلام فرمانده» به یک پدیده اجتماعی که به فراتر از مرزهای ایران نفوذ کرده و در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در حال انتشار است، خبر داد.
دهه هشتادی و نودی‌ها در حرم حضرت زینب(س) نیز سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند که مورد استقبال بسیاری از زائران عمه سادات قرار گرفت.
سرود «سلام فرمانده» به زبان آذری توسط گروهی از کودکان و نوجوانان در مسجد امام زین‌العابدین(ع) استانبول ترکیه نیز همخوانی شد. این سرود به زبان ترکی در روسیه نیز اجرا شد.
پیش از این، «سلام فرمانده» در شهرهای ایران اسلامی و کشورهای مختلف همچون عراق و در جوار حرم حسینی(ع) اجرا شده بود.
به گزارش ایرنا، لاهور، مرکز ایالت پنجاب به عنوان پرجمعیت‌ترین استان پاکستان نیز شاهد اجتماع بزرگ دهه نودی‌هایی بود که به عشق امام زمان(عج) در ۲ محل تاریخی- فرهنگی این شهر گردهم آمده و سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند.
گردهمایی باشکوه نونهالان و دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در محل تاریخی لاهور موسوم به «مِنار پاکستان» و مسجد تاریخی «پادشاهی» برگزار شد.
این گردهمایی به همت آکادمی قرآن و اهل‌بیت(ع) و با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهر لاهور و دیگر شهرستان‌های پنجاب و مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان مذهبی، مدنی از جمله مسئولان گروه‌های شیعه منعقد شد.
در این مراسم کودکان و نوجوانان با حضور در میدان تاریخی منار پاکستان و در کنار خانواده‌های خود به همخوانی سرود «سلام فرمانده» پرداختند.
سکینه مهدوی، رئیس‌آکادمی قرآن و اهل‌بیت(ع) در لاهور و مجری این برنامه به ایرنا گفت: دهه هشتادی‌ و نودی‌های پاکستان همراه با خانواده‌هایشان با حضور در اجتماع بزرگ نسل امام زمانی و همخوانی سرود «سلام فرمانده» به جهانیان نشان دادند که دلتنگِ آمدن و آماده سربازی برای امامی هستند که سرانجام، مشرکان و ستمگران را به سزای اعمالشان می‌رساند و رسالت انبیاء(ع) و زحمات آنان را نتیجه می‌بخشد.
گفتنی است، این روزها کلیپ‌های بسیاری از همخوانی سرود «سلام فرمانده» توسط کودکان و نوجوانان ایرانی در فضای مجازی در شهرهای مختلف پاکستان پخش شده و این اشتیاق را در گروه‌های مذهبی و فرهنگی این کشور همسایه ایجاد کرده است که در فضاهای عمومی و خانوادگی این سرود را همخوانی کنند.
در روزهای اخیر مراسم باشکوه همخوانی «سلام فرمانده» با حضور صدها دانش‌آموز پاکستانی در حوزه علمیه و مرکز پژوهش‌های دینی «جامعه عروه الوثقی» در شهر لاهور برگزار شد.