kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
رستم قاسمی:

۵۶۰ هزار خانه خالی را برای دریافت مالیات به وزارت اقتصاد معرفی کردیم

وزیر راه و شهر‌سازی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی(برای دریافت مالیات ) به وزارت اقتصاد و دارایی معرفی شده است.


به گزارش خبرگزاری‌ها، رستم قاسمی دیروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران درخصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده است که از این میزان صاحبان 60هزار واحد اعتراض کردند که در حال بررسی است و از مالکان مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است.
وی با بیان این‌که حدود ۴۰۰ هزار خانه خالی جدید نیز گزارش شده است، افزود: (مالیات )خانه‌های خالی به‌گونه‌ای باید باشد که اگر مالکانش اجاره ندهند ضرر سنگینی ‌کنند و لذا اجرای این قانون فواید و آثار بسیار خوبی خواهد داشت. وزیر راه و شهر‌سازی دررابطه‌با آخرین وضعیت طرح احداث چهار میلیون مسکن از سوی دولت سیزدهم نیز توضیح داد: درباره نهضت ملی مسکن با رئیس‌جمهور جلسه داشتیم و قرار است تولید مسکن را در کشور در دو بخش دومیلیونی آغاز کنیم.
قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک‌برداری تا سایر مراحل تکمیلی ساختمانی را در دست اجرا داریم.
وی ابراز امیدواری کرد تا 28 مرداد که سالگرد آغاز به کار دولت است،‌ این میزان به حدود ۲ میلیون برسد تا در پایان کار دولت این وعده محقق شود.
به گفته قاسمی نخستین سری این واحدها نیز از مهرماه امسال تحویل خواهد شد و پس از آن به‌تدریج واحدها ماهانه به صاحبانش واگذار می‌شود.
ثبت‌نام وام ودیعه از امروز
وزیر راه و شهر‌سازی در مورد وضعیت اجاره هم توضیح داد: بسته‌ای به نام بسته اجاره‌بها تهیه و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده که اجاره در تهران
۲۵ درصد قابل افزایش است و در سایر شهرها نیز مشخص شده است. قاسمی عنوان کرد: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک‌ها پایین پیش‌بینی کردیم که به‌زودی در روزهای جاری مردم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و قابل پرداخت است.
گفتنی است بلافاصله پس از اظهارات وزیر، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهر‌سازی در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن شهر‌سازی به نشانی
http://saman.mrud.ir خبر داد.