kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* یکی از نشانه‌های ناکارآمدی دولت قبل، اعطای نشان به سازنده ساختمان فرو ریخته آبادان و معرفی او به عنوان چهره ماندگار دولت روحانی در سال 97 است. متاسفانه سازمان نظام مهندسی نیز در این قضیه در حد لازم نقش خود را ایفا نکرده است.
نقی‌پور
* مسئولینی که پیگیر جلوگیری از تکرار حوادث تلخی مانند ریزش ساختمان متروپل آبادان هستند فکری برای اعمال مجازات سنگین برای عاملین ساخت و سازهای غیراستاندارد بکنند که متاسفانه با پرداختن رشوه قوانین را دور می‌زنند و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند.
2250---0935
* کارشناسان مأمور بررسی دلایل و چرایی ریزش ساختمان تجاری تازه ساخت آبادان شک نداشته باشند که استفاده از مصالح نامرغوب و چشم‌پوشی ناظران ساخت این مجتمع موجب بروز این حادثه غمبار شده است.
2402---0935
* طبق اعلام نظر کارشناسان فنی مجوز ساختمان متروپل آبادان 6 طبقه بوده است‌، یعنی ناظرین و دیگر متولیان امر به ویژه شهرداری وقت به راحتی از کنار 3 طبقه مازاد عبور کرده‌اند. مسئولین قضایی ابتدا باید با شهردار متخلف برخورد کند.
فتاحی
* جناب دکتر قالیباف! ضمن تبریک انتخاب مجددتان به ریاست مجلس شورای اسلامی و این که بحمدالله این‌بار نیز مسئولیت بر دوش شما نهاده شد، انتظار این است که هیئتی را موظف ‌نمایید تا مطالبات رهبری در ادوار گذشته مجلس را بررسی و موارد بر زمین مانده را در حد توان مجلس عملیاتی کنید که فرصت بسیار کوتاه است. ضمنا همراهی با دولت در حذف یارانه انرژی یکی از کارهای بسیار ضروری بر زمین مانده است.
شیخ‌الاسلامی
* از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود به دولت کمک کنند تا بتواندکارهای اساسی بی‌شماری را که طی 8 سال گذشته بر زمین مانده، قدم‌های اساسی برای انجام آنها بردارد.
علی داسدار
* امروزه کسانی برای افراد محروم جامعه ریا‌کارانه دلسوزی می‌کنند که پول برق کاخشان در هر دوره برابر با حقوق چند کارگر و یا کارمند است.
7836----0937
* فضا به گونه‌ای است که سلبریتی‌ها به خود اجازه می‌دهند به‌رغم بی‌سوادی در فضای مجازی در مورد همه چیز که تخصص و علم آن را ندارند نظر بدهند. ضرورت دارد دستگاه قضا ورود پیدا کند و اجازه تشویش اذهان به این جماعت معلو‌م‌‌الحال‌، شکم سیر و زیاده‌خواه را ندهد.
9087---0901
* حضرت علی(ع) در نامه پنجم نهج‌البلاغه در مورد مسئولیت فرموده‌اند: «همانا پست و مسئولیت، برای تو طعمه و وسیله آب و نان نیست، بلکه امانتی در گردن توست» مسئولین قوای سه‌گانه و همه مدیران ارشد و جزء این حدیث را در زیر شیشه میز و جلوی خود قرار دهند و از خود مراقبت نمایند تا خدای نکرده از انجام وظیفه تخطی ننمایند.
میرباقری
* چند روز پیش در فضای مجازی تصویری تلخ از چادرخوابی همراهان بیماران بیمارستان مفید منتشر شده بود. حال شهرداری منطقه 3 تهران اعلام کرده همراه‌سرای مفید واقع در این منطقه آمادگی پذیرایی رایگان از همراهان بیماران را دارد. خواستم از طریق این ستون مردمی اطلاع‌رسانی شود. چون کار خوب را باید دید و تشویق کرد.
علیدوست
* با توجه به دعوت گروه جهادی از وریا غفوری برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان‌، انتظار می‌رود این آقا که این روزها خیلی درباره مردم حرف می‌زند حرف خود را در عمل اثبات کند.
علی محمدی
* روزنامه زنجیره‌ای آرمان تیتر زده اصلاح‌طلبان برای عبور از مشکلات برنامه دارند. از قول من شهروند بنویسید اگر شما اصلاح‌طلبان برنامه اصلاح اقتصادی داشتید در طول 8 سال دولت آقای روحانی که همه‌کاره بودید با سیاسی‌کاری و بی‌مسئولیتی خویش مشکلات امروز را رقم نمی‌زدید.
سهرابی
* بنا بر اخبار رسیده بسیاری از فرمانداران دولت منفعل قبل همچنان در پست‌های خود قرار دارند. این افراد چه طور قادر خواهند بود کارهای دولت جهادی و انقلابی را به پیش ببرند؟ چه طور ممکن است اینها صدای مردم را به گوش دولت برسانند؟ بیش از 9 ماه از آغاز عمر دولت سیزدهم سپری شد لطفا زودتر بجنبید.
کاووسی
* در کشور صدها شرکت دولتی وجود دارد که در اکثر آنها همان مدیران دولت قبل مشغول کارند! چرا؟
کرمی
* اگرچه ارتقای معیشت مردم اولویت اصلی امروز دولت شده و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها در کوتاه مدت قدرت خرید دهک‌های پایین و متوسط جامعه را افزایش می‌دهد ولی راهکار نهایی کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است.
صحرایی
* آقای دادستان و مسئولین تعزیرات که از مبارزه جدی با گرانفروشی و گرانفروشان سخن می‌گویند اطلاع داشته باشند که بسیاری از فروشگاه‌ها قیمت‌های قدیم بسته‌های چای را پاک کرده‌اند و با قیمت جدید می‌فروشند.
1950---0939
* بیماران درتهیه داروهای کمک باروری با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی داریم.
برومند
* از سازمان بهزیستی درخواست می‌شود برای خانواده‌هایی که به مراقبت از پدران یا مادران پیر و با بیماری‌های گوناگون(آلزایمر، بستری در منزل و...) اهتمام می‌ورزند و هزینه‌های زیادی را تحمل می‌کنند مستمری ماهانه قرار دهد.
یک شهروند از خوانسار
* از سازمان خدمات کشوری درخواست می‌شود نسبت به صدور حکم بازنشستگان فرهنگی اقدام نماید.
یک شهروند بازنشسته فرهنگی
* نبود نظارت دقیق برای ساخت و ساز‌، صدور پروانه غیرقانونی و تبانی مالک و شهرداری از جمله مواردی است که منجر به حوادثی ازقبیل فاجعه متروپل آبادان می‌شود. دستگاه قضایی باید به شدت با این متخلفین برخورد کند.
حسن زلفی
* اسراف برق در برج‌های تجاری و دستگاه‌های دولتی مانند بانک‌ها در روز روشن بیداد می‌کند. در شب و وقت تعطیلی هم لامپ‌های این ساختمان‌ها روشن باقی می‌ماند. اگر همه به رعایت الگوی مصرف پایبند باشند مشکل کمبود برق پیش نخواهد آمد.
2557----0937
* با اینکه در فصل بهار و زمان برداشت سیب‌زمینی بهاره هستیم چرا باید قیمت هر کیلوی این محصول 15 تا 18 هزار تومان باشد. اگر علت آن صادرات است مسئولین امر برای رعایت حال قشر محروم جامعه جلوی صادرات آن را بگیرند و اگر علت دیگری دارد رفع مشکل کنند.
6158---0936
* خرابی پله برقی مترو دروازه دولت به سمت ایستگاه شهید کلاهدوز که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد مشکلاتی را برای افراد سالمند به وجود آورده است.چرا برای تعمیر آن کاری صورت نمی‌گیرد؟
باقرزاده
*وقتی که برای کد رهگیری گذرنامه به اداره پست مراجعه می‌کنیم متاسفانه پاسخگو نیستند و احساس مسئولیت هم نمی‌کنند. بنویسید به رغم راه‌اندازی سامانه‌ها ما مردم را مجبور کرده‌اند با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه پیگیر کار خود باشیم.
اسدی
* دست‌اندازهای غیرمعمول و غیراستاندارد بعضی از خیابان‌های مهرشهر به خودروهای عبوری آسیب جدی وارد می‌کند. چرا مسئولین خدمات شهری این شهر برای اصلاح این وضعیت اقدامی نمی‌کنند؟
کارجو
* از نیمه اردیبهشت‌ماه به این طرف سامانه تهران من به‌روز‌رسانی نشده است. با این وضع شهروندان چگونه از فهرست تردد خود در طرح زوج و فرد زمان آلودگی هوا اطلاع پیدا کرده و بتوانند نسبت به طرح رزرو اقدام نمایند؟
اکبری
* از شهردار محترم تهران درخواست می‌شود به پیگیری‌های بی‌نتیجه 27 سال اهالی منطقه 10 که مسجدشان در طرح بزرگراه شهید نواب تخریب شد و شهردار وقت (کرباسچی) قول ساخت مسجد در حوالی طرح (بین شهید رضایی و قنات) را داده بود خاتمه دهند و اقدامات لازم را برای ساخت و تحویل مسجد به مردم این محله آغازکنند.
جمعی از اهالی محل