kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

نوحه یا جشن؟!

کاربری با انتشار ویدئویی که فروردین امسال در یک شبکه ماهواره‌ای معاند منتشر شده بود نوشت:«روز سیزده به‌در وقتی سرود سلام فرمانده در پارک پخش می‌شد، ایران اینترنشنال و براندازا میگفتن در چنین روزی نوحه پخش میکنن! حالا چی‌شده که بعد دوماه این نوحه تبدیل شده به جشن؟! در حادثه‌ آبادان چیزی که مشاهده میشه کاسبی عده‌ای با خون مردم آبادانه.»
تاثیر پیام‌ در مهندسی ذهن
‏ سیدعلیرضا آل داود:« اگر می‌خواهید تاثیر پیام‌ در مهندسی ذهن را ببینید خبر‌های ‎متروپل را انتقادی دنبال کنید: مثلاً در زمانی‌که بسیجیان مشغول آواربرداری شبانه‌روزی هستند، اوباش بدون توجه به اینکه باید به کمک بیایند، مشغول شعاردادن و توئیت زدن از زیرپتو هستند. بعد بسیجیان مقصر و اوباش قهرمان معرفی می‌شوند.»
بهشت غربگرایان
کاربری نوشت:«مشابه ریزش متروپل آبادان پارسال تو آمریکا برجهای چمپلین بود که یک نفر حتی زخمی بیرون آورده نشد و به خاطر حضور بایدن عملیات نجات ۱۲ساعت متوقف شد و بعد از اعلام اینکه منتظر جنازه‌هاتون نباشید حتی یک نفر هم بازخواست نشد. اینه بهشت غربگرایانی که امروز ندای براندازی سرمیدن!»
جاده صاف کن‌های تحریم
امیرحسین حدادیان: می‌دونید نتیجه‌ این تصویرهای سیاهی که فیلم‌ها و بازیگران‌مون از ایران و ایرانی دارن به دنیا نشون می‌دن چیه؟آفرین؛ مشروعیت بخشی تو افکار مردم دنیا برای تجاوز به ایران. اون‌ها هیولا هستن، بهتره تحریم یا تخریب‌شون کنیم».
اوکراینی‌ها کجا هستن؟
فواد شمس: «یک دونه اوکراینی برای آبادان چیزی نوشت؟ پرچم ایران زدند روی اسمشون؟ اما از تبریز تا تالش از تهران تا یزد از مشهد تا کردستان همه همبستگی داشتن با آبادان! این واقعیت را قبول کنید که مملکت خودتان را بچسبید. کسی در دنیا به فکر من و شما نیست جز هموطنان خودمان.»
بیش فعالی و بی‌حالی عجیب بی‌بی‌سی فارسی
حسن صادقی‌نژاد: «بی بی‌سی فارسی در پنج روز گذشته ۸۰ پست اینستاگرامی درباره ریزش برج متروپل آبادان منتشر کرده است! و برای کشته شدن 21 دانش‌آموز و معلم در حمله مسلحانه آمریکا تنها ۲ پست!»
تجسم وقاحت
رقیه پروینی با انتشار تصویری از ترانه علیدوستی نوشت:« وقاحت اگه قرار بود چهره داشته باشه قطعا همچین شکلی داشت. چقدر باید ذلیل باشی که تو این کشور رشد کنی و از بیت‌المالش ارتزاق کنی، ولی برای اینکه ۴ تا جشنواره خارجی راهت بدن، بشینی جلو دوربین bbc که همه تلاشش برای تحریم هرچه بیشتر مردمت بوده و یه مشت دروغ بهم ببافی.»