kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

رونمایی از شماره جدید اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس(اخبار ادبی و هنری)

 
همزمان با چهلمین سالروز حماسه آزاد‌سازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری و روز دزفول قهرمان، نخستین همایش روز ملی موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس تحت عنوان میراث دفاع در سالن همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
در این مراسم سردار کارگر رئیس‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی دارابی قائم‌مقام وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، سفرای کشورهای بولیوی، یمن و افغانستان، رؤسای موزه‌های ملی و جمعی از روایتگران، فرهیختگان و خانواده‌های شهدای دوران دفاع مقدس حضور داشتند. همچنین مدیران کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها و رؤسای موزه‌های دفاع مقدس به صورت زنده و اینترنتی در این همایش شرکت داشتند.
در این مراسم از «اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «شماره ۱۵۷۸» که به موزه‌های دفاع مقدس اختصاص دارد و «لوح ثبت ملی و فرهنگی شهید گمنام» به‌عنوان میراث ناملموس معنوی رونمایی شد.
تقدیر از روایت‌گران و فعالان فرهنگی در حوزه دفاع مقدس؛ حاج محمدحسین حسینی یکتا از راویان عرصه دفاع مقدس، سعید علامیان نویسنده و فعال فرهنگی، گروه مهندسین مشاور کلوان از طراحان موزه بین‌المللی طبس، مرتضی شعبانی مستندساز و کارگردان، احمد ابوالفتحی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخش بعدی این برنامه بود.