kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

پاکستان در آشوب؛ هواداران عمران‌خان با پلیس درگیر شدند


دولت پاکستان از ارتش خواسته برای حفاظت از منطقه قرمز اسلام آباد در برابر راهپیمایی و تحصن اعضای حزب تحریک انصاف وارد عمل شود. خبرهایی از درگیری و دستگیری هواداران عمران‌خان
نیز منتشر شده است.
ماه پیش بود که «عمران خان» گفت دولتش با یک توطئه‌ای آمریکایی توسط پارلمان پاکستان عزل و دولتی وارداتی با حمایت آمریکا جانشین او شده است. از آن موقع تاکنون طرفداران «عمران خان» چندین بار دست به تظاهراتی زدند که برخی از آنها شدیداً ضدآمریکایی بود. حالا برخی رسانه‌های پاکستان اعلام کرده‌اند‌اندکی پس از تصمیم دولت برای توقف «راهپیمایی آزادی» حزب تحریک انصاف، هواداران عمران خان، وزیر کشور پاکستان در اقدامی ارتش را برای امنیت منطقه قرمز در اسلام آباد فراخوانده است. به گزارش فارس، درگیری‌هایی نیز بین طرفداران عمران خان و مأموران امنیتی به وقوع پیوسته و دستگیری‌هایی نیز انجام شده است. به گفته این منابع، نیروهای ارتش در مقر نخست‌وزیری، دادگاه عالی و دیگر ساختمان‌های حساس دولتی در منطقه مستقر خواهند شد. این منابع گفتند تمامی تمهیدات امنیتی به ارتش واگذار خواهد شد. مقامات پاکستان می‌گویند به طرفداران حزب تحریک انصاف اجازه راهپیمایی به سمت اسلام‌آباد را نمی‌دهند تا از هرج و مرج در کشور جلوگیری شود. «رانا ثناء الله» وزیر کشور پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط رهبران احزاب ائتلاف برگزار شد، گفت: شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی طولانی متوقف خواهند شد. وی افزود: «کابینه فدرال تصمیم گرفته به حزب تحریک انصاف PTI مجوز برگزاری راهپیمایی طولانی با هدف جلوگیری از گسترش فتنه و فساد را ندهد.»
قرار است فردا 25 مارس، طرفداران حزب تحریک انصاف در حمایت از عمران خان و مخالفت با دولت فعلی، راهپیمایی بزرگی به نام «راهپیمایی آزادی» به سمت اسلام‌آباد برگزار و در پایتخت تحصن کنند.