kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
وحشت صهیونیست‌ها از تبعات ترور شهید صیاد خدایی

شبکه اسرائیلی: ایران در زمان و مکان حساب‌شده قطعاً انتقام ترور را خواهد گرفت

تحلیلگر مسائل خاورمیانه در شبکه آی24 اسرائیل درباره واکنش ایران به ‌ترور شهید صیاد خدایی تصریح کرد: قطعا ایران پاسخ خواهد داد و آنان در این موارد آگاهند که زمان و مکان و چگونگی پاسخ را انتخاب کنند.
 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
ویژه برنامه شبکه آی24 اسرائیل درباره ‌ترور شهید صیاد خدایی، رسوایی رژیم جعلی صهیونیستی را در پی داشت. در این برنامه دکتر حسن مرهج، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سؤال مجری که آیا شاهد نفوذ قوی به درون دیوارهای تهران و شکست سخت اطلاعاتی ایران هستیم؟ می‌گوید: معتقدم که با ‌ترور یک فرد نمی‌توانیم بگوییم که دیوارها فرو ریخته و درب‌ها گشوده شده و نفوذ صورت گرفته است. اما نبرد اصلی سال‌هاست که میان ایران و اسرائیل در جریان است. اسرائیل عملیاتی انجام می‌دهد و ایران به آن پاسخ می‌دهد. حتی شاهد بودیم که جاسوسانی از جمله یک وزیر اسرائیلی برای ایران جاسوسی می‌کرد و مورد محاکمه قرار گرفته و امروز در زندان‌های اسرائیل است. با در نظر گرفتن این موارد نمی‌توان گفت که شاهد شکست کلی باشیم.  وی افزود: بله درست است که ‌ترور هر فرد برای ایران زیان بار است اما برعکس این ‌ترورها باعث تقویت سازمان امنیتی و کشف شکاف‌ها شده و چه‌بسا در بسیاری موارد مانع عملیات بعدی شوند. قطعا ایران پاسخ خواهد داد و آنان در این موارد آگاهند که زمان و مکان و چگونگی پاسخ را انتخاب کنند.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه همچنین گفت: این پایان نبرد نیست. ایران از هر ضربه‌ای که ببیند، نهایت استفاده را کرده و توان خود را توسعه می‌دهد و با عملیاتی دیگر اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.
آیت‌الله رئیسی: انتقام حتمی است
در واکنش به ‌ترور بزدلانه شهید صیاد خدایی که عصر یکشنبه توسط ایادی استکبار و صهیونیسم در خیابان مجاهدین اسلام واقع در شرق تهران انجام شد، مسئولان کشور و نیروهای مسلح تأکید کردند که انتقام حتمی است. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح روز گذشته پیش از‌ترک تهران و عزیمت به عمان در گفت‌وگو با خبرنگاران با عرض تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده معظم ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای وی از خداوند متعال علو درجات مسألت کرد و گفت: پیگیری این رخداد اثبات خواهد کرد که بدون‌ تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود. رئیس‌جمهور تأکید کرد: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند، می‌خواهند به این شکل استیصال خودشان را نشان دهند. پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است و ‌تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است.
سرلشکر سلامی: سپاه حتما انتقام خون شهید «صیاد خدایی» را خواهد گرفت
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ظهر دوشنبه در سومین اجلاسیه مجمع جهادگران کشور در خرمشهر در جمع خبرنگاران تأکید کرد: سپاه حتماً انتقام خون همه عزیزان را خواهد گرفت و واکنش‌های ما سخت خواهد بود و دشمنان را بدتر پشیمان خواهیم کرد و هیچ عمل شرورانه دشمن بدون پاسخ نمی‌ماند.
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:
 دشمنان با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبه‌رو خواهند شد
همچنین، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر که در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، با بیان اینکه ایران قربانی ‌ترور است و حدود ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان توسط دشمنان ‌ترور شدند، گفت:‌ ترور روز یکشنبه در تهران نشان می‌دهد ادعایی که آمریکایی‌ها و متحدان آنها درخصوص حقوق بشر دارند، کذب است و ما قربانی ‌ترور هستم. به گزارش فارس، وی افزود: از دید ما، آمریکا و رژیم صهیونیستی،‌ مرکز و کانون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای انجام اقدامات ‌تروریستی در جهان هستند. سردار شکارچی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی زمانی که همه راه‌ها را به روی خود بسته می‌بینند، دست به اقدامات ‌تروریستی می‌زنند که این هم یکی از همان اقدامات است. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد:‌ترور یک موفقیت برای دشمنان انقلاب اسلامی نیست، بلکه یک شکست برای آنهاست.
وی تأکید کرد: آنها مطمئناً با ‌ترور جوانان این کشور راه به جایی نخواهند برد و حتماً در پس این ‌ترور‌ها با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبه‌رو خواهند شد.
سردار شکارچی گفت: ابعاد این ‌ترور در دست بررسی است و نیرو‌های امنیتی کشور این موضوع را دنبال می‌کنند؛ نتیجه بررسی‌ها هم متعاقباً اعلام خواهد شد. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح همچنین درخصوص حمله موشکی ایران به مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و بیانیه سپاه مبنی بر پاسخ شدید ایران به اقدامات اسرائیل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی این را تجربه کرده که هرگاه مواجهه مستقیم با ما داشته باشد، بدون اینکه چیزی را پنهان کنیم، خیلی شفاف اعلام می‌کنیم؛ ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم شرور و ناامن‌کننده منطقه و ارباب او آمریکا را ناامن‌کننده جهان می‌دانیم. وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت‌ها بدانند که اسرائیل در هر منطقه‌ای حضور پیدا کند،‌ با خود ناامنی خواهد آورد و رژیمی که نمی‌تواند امنیت خود را تأمین کند، چگونه می‌تواند امنیت سایرین را تأمین کند.
سردار شکارچی افزود: در اقلیم عراق نیز مقری که منهدم شد، در اختیار موساد بود که برای کشور‌های منطقه و ایران اسلامی ایجاد ناامنی می‌کرد اما در آن عملیات، درسی به آنها داده شد ‌که اگر شرارت‌های آنها افزایش پیدا کند، قطعاً ما هم پاسخ قوی‌تری خواهیم داد.
سردار شریف: تفاله‌های گروهک‌های ‌تروریستی به‌ سزای اعمال خود خواهند رسید
به همین قرار، سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به جنایت ‌تروریستی عصر یک‌شنبه عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام صیاد خدایی به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم و آحاد همرزمان این شهید، گفت: این شهید گرانقدر عمر خود را در مجاهدت برای حضور در صحنه‌های نیاز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از استقلال و امنیت ملت و میهن عزیزمان سپری کرد و سرانجام در اوج مظلومیت هدف کینه اجیرشدگان سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی قرار گرفت.
به گزارش مهر، وی افزود: قطعاً دشمن با ارتکاب اعمال جنایت‌کارانه علیه ملت ایران و امت اسلامی به‌ویژه مجاهدان و رزمندگان دلاور و پیشتاز حاضر در میدان امنیت، راه به جایی نخواهد برد و شهادت سردار سرافراز صیاد خدایی؛ عزم و اراده پاسداران انقلاب در صیانت از امنیت و اقتدار ملی و مقابله قاطع با دشمنان این سرزمین به‌ویژه رژیم ‌تروریستی آمریکا و رژیم جعلی، جنایتکار و موقتی صهیونیستی را مستحکم‌تر می‌سازد.
سردار شریف با تأکید بر اینکه اراذل و اوباش و تفاله‌های گروه‌های ‌تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به سزای عمل جنایتکارانه خود خواهند رسید، تأکید کرد: شهادت سردار خدایی عزم پاسداران انقلاب برای دفاع از امنیت، استقلال و منافع ملی و مقابله با دشمنان ملت ایران را مستحکم‌تر می‌سازد.
جهاد اسلامی: هر قدر این خون‌ها بیشتر ریخته شود
درخت مقاومت تنومندتر خواهد شد
به گزارش ایرنا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که این ‌ترور، یادآور ‌ترور رهبران مقاومت مانند شهید «فتحی شقاقی» بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که با همین شیوه ‌ترور شد تا به خیال خام دشمنان، راه مقاومت متوقف شود، اما زهی خیال باطل، که هر قدر این خون‌ها بیشتر ریخته شود، درخت مقاومت تنومندتر خواهد شد.
تشییع؛ 8 صبح امروز از میدان امام حسین(ع)
خبر دیگر اینکه، پیکر مطهر این شهید سرافراز، ساعت 8 صبح امروز از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا تشییع می‌شود. مراسم وداع با پیکر شهید صیاد خدایی عصر دیروز در محل معراج شهدای تهران با حضور خیل کثیری از مردم از اقشار مختلف برگزار شد. به گزارش مهر، وداع‌کنندگان با پیکر شهید صیاد خدایی با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از عاملان این جنایت اعلام کردند.
خبرگزاری مهر اولین روایت‌ها از منش و سبک زندگی شهید والامقام صیاد خدایی را از زبان بستگان و دوستان او منتشر کرده است.
ما را پیش امام حسین(ع) روسفید کرد
پدر همسر شهید می‌گوید: اخیراً هم در خانه‌مان وقتی می‌نشستیم از حاج قاسم سلیمانی خیلی حرف می‌زد. خیلی شیفته رفتار و گفتار این شهید بود. می‌گفت شهید سلیمانی اهلیتی داشت که با دیگران فرق می‌کرد. توی خانواده هم خیلی حرف از شهادت بود. می‌گفت «اگر من شهید شدم ‌ای وای‌ای وای نکنید. خدا از سعید برای شما مهربان‌تر است. نگویید ‌ای وای سعید رفت. خدا بالا سر شماست. یاد کسانی بکنید که پدران‌شان رفتند و برنگشتند. یاد آن شهیدانی باشید که در سوریه انگشت به انگشت بدن‌شان را تکه‌تکه کردند. اینها برای ما درس است». حاضریم تک‌تک‌مان فدای اسلام و قرآن و رهبرمان بشویم. سر خم می‌سلامت شکند اگر سبویی. خدا رهبرمان را سلامت نگه دارد.
فقط می‌توانم بگویم خدایا این کم را از ما بپذیر... ما پیش حضرت زهرا(س) دست خالی بودیم، پیش امام حسین(ع) دست خالی بودیم. این شهید روی ما را پیش امام حسین(ع) سفید کرد، ما را سربلند کرد، ما را تا آخر عمر و در این دنیا و آن دنیا قرین افتخار کرد. خدا همین امشب او را سر سفره سیدالشهدا(ع) مهمان و ایشان را دعاگوی حال ما قرار بدهد، ان‌شاءالله.
تا مدتی پیش نمی‌دانستیم بدنش‌ ترکش دارد
برادر بزرگ‌تر شهید روایت می‌کند؛ از دوازده سالگی توی جبهه بود. اذن پدر و مادرم را گرفت و رفت جبهه. بعد هم توی سپاه استخدام شد و خدمت کرد. یک ریال حرام و حلال را قاطی نمی‌کرد. کوچک‌ترین برادر من بود. نمازخوان بود. ماه شعبان و رجب را یکسر روزه می‌گرفت. خیلی مخلص بود. زبان من در تعریف از او واقعاًً قاصر است. همیشه شهادت آرزویش بود. می‌گفت ما ساخته شده‌ایم برای خدمت. ما دو سه تا برادر هستیم که مجروح جنگ هستیم ولی من تا مدتی پیش نمی‌دانستم ایشان مجروح است. یک‌بار پسرم بدن ایشان را دیده بود، می‌گفت عمو بدنش‌ترکش دارد. من واقعاًً خبر نداشتم که بدن سعید (خانواده شهید ایشان را با نام «سعید» صدا می‌کردند) ‌ترکش دارد و مجروح است. خیلی مخلص بود. از من که برادر بزرگش هستم از لحاظ ایمان و توکل خیلی برتر بود. ما از زمان جنگ منتظر شهادت ایشان بودیم، ولی قسمت این بود که در این مقطع به این افتخار برسد.
خرده‌روایت‌هایی از دوستان و همکاران
فرماندهی که مستأجر بود
شهید مستأجر بود و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند اجاره‌ای بود. با اینکه شهید از فرماندهان میانی سپاه بود، زندگی‌اش با ساده زیستی همراه بود. دقیقاًً صبح همان روزی که شهید به شهادت رسید، همکار جدیدی به جمع ما اضافه شده بود و اولین روز کاری‌اش بود. شهید برای او وقت گذاشت و با او صحبت کرد. به او می‌گفت اینجا جای مقدسی است، جای شهید و شهادت است، و برایش یک فضای معنوی و جهادی از کار ‌ترسیم کرد. زندگی برای او در جهاد و مبارزه و تلاش برای کشور خلاصه شده بود.
همدم همیشگی زیارت عاشورا
خیلی به مستحبات مقید و خیلی به هیئت و امام حسین(ع) علاقه‌مند بود. همیشه مقید بود که در مراسمات زیارت عاشورا که دوشنبه‌ها در محل کار برگزار می‌شد شرکت کند. روز قبل از شهادتش به بچه‌ها سفارش کرده بود که هماهنگی‌های لازم برای مراسم زیارت عاشورای دوشنبه را انجام بدهند. حالا خودش شهید شده و بچه‌ها باید بدون او و به یاد او مراسم زیارت عاشورا را برگزار کنند.
یکی دو روز قبل از شهادت
 به نمایشگاه کتاب رفته بود و کتاب خریده بود
من امام جماعت محل کار شهید هستم. ایشان چند روز قبل از شهادت پیش من آمد و گفت از شهدا برای ما زیاد صحبت کن. من به ایشان گفتم الان فصل برگزاری نمایشگاه کتاب است، خوب است که به نمایشگاه کتاب بروی و چند تا کتاب در این زمینه تهیه کنی. روز شنبه روز قرآن‌خوانی ماست و ما بین دو نماز یک صفحه قرآن می‌خوانیم. من دیدم ایشان غایب است. صبح روز یکشنبه، یعنی دقیقاًً روز شهادتش، وقتی که دیدمش پرسیدم چرا جلسه قرآن غایب بودی؟ گفت من به توصیه شما عمل کردم. به نمایشگاه کتاب رفتم و چند تا کتاب درباره شهدا خریدم.
هوای همکارانش را داشت و مرجع درددل بچه‌ها بود
آدم خستگی‌ناپذیری بود. اصلاً از سختی کار خسته نمی‌شد. از هر راه و روشی برای روحیه دادن به نیروها استفاده می‌کرد. مثلاً اگر یکی از اقوام دور یا نزدیک همکاران فوت می‌کرد، ایشان مقید بود که حتماً در مراسم تشییع یا عزای آن فرد شرکت کند و تسلیت بگوید. برای همه همکارانش گوش خیلی خوبی بود. خیلی درد دل بچه‌ها را می‌شنید. اگر کسی مشورتی نیاز داشت با او صحبت می‌کرد. برای مسائل و مشکلات بچه‌ها مرجعیت داشت و بچه‌ها توی مشکلات مختلف به ایشان مراجعه می‌کردند. شهید یک جورهایی امین بچه‌ها شده بود. یک چیز دیگر اینکه به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) خیلی اعتقاد داشت و در ماه حتماً چند بار با خانواده به قم می‌رفت و زیارت می‌کرد.
العربیه: اسرائیل در مرز با لبنان و سوریه آماده‌باش اعلام کرد
خبر دیگر اینکه، شبکه العربیه روز دوشنبه مدعی شد، رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی یعنی مرز فلسطین‌ اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌باش اعلام کرده است.
به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از آماده‌باش ارتش این رژیم خبر داد.
افزایش سطح هشدار امنیتی 
در سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در جهان
همچنین براساس گزارش «لبنان دیبیت»، رژیم صهیونیستی سطح هشدار امنیتی را در سفارتخانه‌هایش در جهان افزایش داده است. این اقدامات رژیم صهیونیستی، ساعاتی پس از ‌ترور پاسدار مدافع حرم شهید حسن صیاد خدایی انجام شده است.
یک روزنامه اسرائیلی نیز تصویر شهید صیاد خدایی را با تیتر «حذف در قلب تهران» در صفحه نخست خود منتشر کرد.
عاملان و آمران ‌ترور شهید صیاد خدایی در باتلاق نابودی فرو خواهند رفت و سرازیر جهنم خواهند شد.