kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

ورود کتاب درسی زبان فرانسه به برخی مدارس از مهرماه امسال

 
 
رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب درسی زبان فرانسه برای آموزش در مدارس آماده است و به چاپ می‌رسد.
احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، انحصار از زبان انگلیسی بود که این فرمایش ایشان از سال‌های گذشته عملی نشد، بنابراین در مدارس غیردولتی حس کردیم می‌توانیم این کار را آغاز کنیم.
محمودزاده افزود: در این راستا صحبتی با سازمان پژوهش داشتیم که اعلام آمادگی کردند، در حال حاضر روی این موضوع کار شده و فهرست، موضوع و محتوای کتاب درسی آماده است و مهرماه امسال به چاپ می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: آموزش زبان فرانسه قرار است در یک یا دو مدرسه غیردولتی و بخشی از مدارس دولتی از مهرماه اجرا شود.
رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی یادآور شد: آموزش زبان فرانسه از پایه هفتم آغاز می‌شود و همچنان با رشد دانش‌آموزان تا کنکور، همین درس را در مدرسه آموزش می‌بینند و در نهایت در کنکور سراسری هم به‌جای زبان انگلیسی، زبان فرانسه را امتحان می‌دهند.
محمودزاده گفت: دانش‌آموزان هر زبانی را که در مدرسه بیاموزند، همان را در کنکور سراسری هم امتحان می‌دهند. وی ادامه داد: امسال اولویت‌بندی آموزش زبان فرانسه در یک مدرسه غیردولتی بود که استان‌ها بیشتر از یک مدرسه را اعلام کردند و احتمال دارد که به دو مدرسه غیردولتی در سطح کشور برسیم؛ البته هنوز آمار قطعی از مدارس دولتی مشخص نیست.