kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

سالانه ۱۷ میلیون تن فولاد صادر می‌شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت واقعی تولید فولاد در سال حدود ۴۸ میلیون تن است گفت: ۱۷ میلیون تن از این میزان در کشور مصرف و مابقی صادر می‌شود که در واقع ظرفیت خوبی برای ارزآوری است.
 
 
کرج- خبرنگار کیهان: 
 
سیدجواد حسینی‌کیا در بازدید از کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش کوره تونلی در ماهدشت البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید فولاد در کشور ظرفیت افزایش را دارد اظهار کرد: این ظرفیت قابلیت رسیدن به ۷۵ میلیون تن در سال را دارد که  به همین منظور باید تلاش کرد تا با کارهایی از جمله تولید آهن اسفنجی در این واحد صنعتی می‌تواند محرکی برای  واحدهای تولیدی دیگری بوده و تولید آنها را بالا برد.
در ادامه این بازدید مدیرعامل این کارخانه که به عنوان تنها تکنولوژیست تولید آهن اسفنجی به روش کوره تونلی در کشور فعالیت می‌کند، گفت: تاکنون این محصول را با ظرفیت های مختلف در کشور تولید می‌کردیم و در جدیدترین پروژه با روش کوره تونلی و با ظرفیت 140 هزار تن در سال و با چهار کوره در حال احداث است. همچنین از روش‌های کوره‌های دوار نیز در ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی 4 کوره حدود 700 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند، افزود: این تعداد می‌تواند به تولید این محصول استراتژیک و اشتغالزایی هرچه بیشتر کمک کند.