kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
با 10 میلیارد تومان کلاهبرداری

سبدگردان صوری بورس دستگیر شد

 
 
 
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری «سبدگردان» صوری بازار سرمایه خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموالی که این فرد کلاهبرداری کرده بود 100 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند. 
 سرهنگ علی ولی پور گودرزی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای رسیدگی به پرونده‌های اخلال در بازار سرمایه بورس و اوراق بهادار پرونده‌ای با موضوع سبد گردانی و مشاوره سرمایه‌گذاری در معاملات در این پلیس مطرح شد. 
گودرزی افزود: ماموران در رصد‌های اطلاعاتی، فردی را که در فضای مجازی با شگردهای مختلف، دنبال‌کننده جذب می‌کرد و بدون اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار خود را به عنوان سبدگردان و مشاور سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه معرفی می‌کرد، شناسایی کردند. متهم با وعده پرداخت سود کلان در کمترین زمان، توانسته بود اعتماد سرمایه‌گذاران بورس را به خود جلب کند تا جایی که کاربران نام کاربری و رمز عبور کارگزاری خود در اختیار متهم قرار می‌دادند و متهم با دسترسی به صفحه شخصی آنها توانسته بود، 100 میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شود.
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 100 میلیارد ریال اعلام کردند گفت: با توجه به فراگیر شدن سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه و همچنین کانال‌ها و محتواهای به ظاهر آموزشی در فضای مجازی که بعضاً برای کلاهبرداری و منافع شخصی ساخته می‌شوند از شهروندان می‌خواهیم تا با دید باز و آموزش‌های لازم وارد این بازار شوند و از افشای اطلاعات حساب‌های شخصی خودداری کنند.
گودرزی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های 02166747343 و یا 09999871392 یا پلیس فتا تماس بگیرند.