kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

تجاوز هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به سوریه آسیبی به حرم حضرت زینب (س) نرسیده است

 
 
 
سرویس خارجی-
رسانه‌ها دیروز اعلام کردند جنگنده‌های رژیم آپارتاید اسرائیل به نقاط مختلفی از سوریه حمله کرده و محلی در دمشق در نزدیکی حرم حضرت زینب (علیها السلام) را نیز هدف قرار‌داده‌اند. حرم حضرت در این حمله آسیبی ندیده است. دولت سوریه گفته سه افسر ارتش این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که فضای سوریه کم‌کم به سمت آرامش می‌رود و کشورهای عربی به سمت «بشار اسد» باز می‌گردند، رژیم آپارتاید اسرائیل تمام کوشش خود را می‌کند که این کشور به نوعی یکی از محل‌های ظهور جبهه مقاومت است، آرام نگیرد. زمانی قرار بود با برقراری جنگ توسط جریان‌های سلفی-تکفیری اسد سرنگون شود و کشور سوریه پاره پاره شود، اما حالا چند سالی است که این رژیم مجبور است، برای حفظ بقای خود مستقیم وارد عمل شود چرا که خوب می‌داند، چه سرنوشتی در انتظارش است!
رسانه‌های عربی بامداد شنبه بود که از شنیده شدن صدای انفجار شدید در آسمان دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) لحظاتی بعد گزارش داد پدافند هوایی ارتش در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق است. برخی رسانه‌ها هم گفتند چند موشک شلیک شده به سمت دمشق، در حومه آن فرود آمده است.
رسانه‌های عبری‌زبان اما با اذعان به حمله جنگنده‌های این رژیم به خاک سوریه، نوشتند که در پی این تجاوز، آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داده است. همچنین دو پرواز نیز در فرودگاه بین‌المللی دمشق به تعویق افتاده است. گزارش‌های تکمیلی از اصابت یک موشک متخاصم به یک پارکینگ خودرو واقع در ورودی محله «السیده زینب» و مسدود شدن مسیر منتهی به هتل «الروضه» در ریف جنوبی دمشق حکایت می‌کرد. کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نیز ساعاتی بعد گزارش داد، به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) آسیبی وارد نشده و محل برخورد موشک نسبتاً دور از حرم است.
برخی منابع عربی نیز این طور گزارش داده بودند که: «در حال حاضر حملات هوایی بسیار گسترده‌ای در مناطق مختلف سوریه انجام می‌شود و نیروهای ضدهوایی سوریه در حال رهگیری موشک‌های مهاجم بر فراز دمشق و منطقه طرطوس هستند.» این منابع با بیان اینکه صدای انفجارهای بسیار قوی در جنوب طرطوس (صافیتا و الدریکیش)، مصیاف و حومه حمص شنیده می‌شود، نوشتند: «انفجارهای جدید در حومه شهر طرطوس ادامه دارد و سامانه‌های پدافند هوایی در حال پاسخگویی هستند.» منابع عربی همچنین گزارش دادند: «3 افسر نیروی پدافند هوایی سوریه حین مقابله با حملات اسرائیل به شهادت رسیدند.»
یک خبرنگار صهیونیست نیز اذعان کرد که جنگنده‌های رژیم موقت اسرائیل در حال هدف قرار‌دادن نقاط مختلفی در سوریه هستند. به گزارش فارس، این خبرنگار نوشت: «اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حمله اسرائیل، کاروانی از کامیون‌های اسلحه و مهمات را که وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شده و به سمت انبارهای الکسوه و جمرایا در حرکت بودند، هدف قرار‌داده است. اصابت موشک‌های اسرائیلی به اهداف، خود باعث انفجارهای مهیبی شد که از مرز لبنان و کل پایتخت دمشق شنیده شد.»
به اعتقاد برخی کارشناسان، صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی منتظر حوادثی مشابه آنچه در سوریه رخ داد هستند! چرا که معتقدند، با درگیر شدن غرب به جنگ اوکراین و روسیه، در جنگ بعدی با مقاومت، آنها تنها خواهند ماند!