kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت:

رویکرد دولت سیزدهم گفت‌وگوی صادقانه با مردم است

سپهر خلجی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان فارس با اشاره به «شرایط رسانه و جایگاه کنش‌گری در این حوزه» اظهار کرد: کنش‌گری در حوزه رسانه تغییرات اساسی طی چند دهه اخیر داشته و در این فضا، با کثرت روایت‌ها مواجه می‌شویم.

 

شيراز- خبرنگار كيهان:

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه امروزه در «نبرد روایت‌ها» قرار گرفته‌ایم‌، تاکید کرد: باید بدانیم که صحنه را بشناسیم و نقش خود را به درستی ایفا کنیم. در این صحنه، اصل و متن واقعه شاید تحریف نشود اما تحلیل و روایت وارونه از آنچه اتفاق افتاده گفته می‌شود و می‌تواند جایگاه حق و باطل تغییر پیدا کند.
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: تحریف در ارتباطات شکل خواهد گرفت تا ضربه خود را به روحیه جامعه بزند و تحریف همزاد جنگ روایت‌ها است؛ هیچ خبری و تصویری بی‌علت توسط رسانه‌های غربی تولید نمی‌شود بنابراین تلاش می‌کنند تا روایت خود را غالب کنند. 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه رویکرد دستگاه رسانه‌ای دشمن در مواجه با ایران بی‌فایده نشان دادن مقاومت است، اظهار داشت: بنابراین همه بسته‌های خبری و تحلیلی در همین قالب سازماندهی می‌شود تا «مذاکره» را غالب کنند. هدف، بازنمایی «تصویر ناکارآمدی از جمهوری اسلامی» است صحنه نبرد ما محیط نظامی نیست و اگر افکار عمومی غلبه شد ۷۰ درصد کار انجام می‌شود زيرا تمرکز رسانه‌ای دشمن در هدف‌گذاری، خود تحقیری است تا ایرانیان از هویت خود دست بردارند. حس عقب‌ماندگی در فضای رسانه‌ای برای تحریک اعصاب عمومی توسط دشمنان روایت می‌شود.
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت رویکرد دشمنان در جنگ روایت‌ها را مورد توجه قرار‌داد و روایت‌ها پنهانکاری را انجام می‌دهند و بزرگ‌نمایی اقدامات رقیب و سانسور مشکلات در حال رخ دادن است و بحران‌های مختلف در تمامی دنیا مخصوصا دنیا سانسور می‌شود.
این کارشناس حوزه رسانه اضافه کرد: نباید  ناخواسته تحت تاثیر قرار بگیریم و در روایت خودمان در پازل دشمنان قرار بگیریم. 
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید براینکه رویکرد دولت سیزدهم گفت‌وگو صادقانه با مردم است، بیان داشت: در تمامی ادارات و سطوح دولت این موضوع باید سرلوحه قرار بگیرد.