kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* رحلت عالم ربانی استاد اخلاق حضرت‌ آیت‌الله فاطمی‌نیا را به بیت شریفشان و مریدان و شاگردان این استاد برجسته تسلیت عرض می‌کنیم خداوند او را با شهید ماه شوال امام صادق(علیه‌السلام) محشور نماید.
طاهرنیا- لطفی 
*‌باصحبت‌های صریح آقای رئیس‌جمهور و همکارانشان با مردم و اینکه گفتند تا زنده هستند نخواهند گذاشت عامه مردم از طرح اقتصادی آسیب ببینند به آینده بسیار امیدوار شدم.
عاطفی
* آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری هم می‌توانست مثل رئیس‌جمهور قبل نسبت به توزیع ناعادلانه یارانه‌ها به روش ارز ترجیحی 4200 تومانی و دزدی‌هایی که از این طریق فسادزا صورت می‌گرفت بی‌تفاوت باشد و به خود و دولتش دردسر ندهد‌، ولی برای برقراری عدالت و برای اینکه محرومین جامعه به حق خود برسند با وجود سختی‌های کار زیربار این مسئولیت رفتند و مطمئن هستم مردم هم این دولت را کمک می‌کنند.
محسنیان
* واقعا به آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری باید دست مریزاد گفت که صبح جمعه پس از آغاز این اصلاح بزرگ اقتصادی به میان مردم رفته و پای حرف ولی‌نعمتان نظام و انقلاب نشسته است. با این رفتارهای مردمی مسئولین به کوری دشمنان تمام سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم و آمریکا را پشیمان می‌کنیم.
پوریان
* به درستی کارهای بزرگی که آقای رئیسی و دولتش انجام می‌دهد ایمان کامل دارم. کسی که آبروی خودش را پای کار آورده باید مطمئن بود که دلسوز کشور و محرومین جامعه است. با کمک خداوند و همراهی ملت‌، آشفتگی اقتصادی که از دولت‌ روحانی به ارث رسیده در این دولت سامان پیدا خواهد کرد و اکثریت ملت راضی می‌شوند.
9654----0937
* با حذف ارز ترجیحی محصولاتی مانند آرد و روغن در کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان کمیاب شده معنی آن این است که یارانه‌های پنهان در طول این سال‌‌ها سر از خارج در می‌آورده و سر عامه مردم کشور خودمان بی‌کلاه بوده است. فقط باید به آقای رئیسی گفت دمت گرم که واقعا به فکر ملتی.
ملک‌زاده
* بانیان تورم 60 درصدی امروز به پروژه ناامید‌سازی و هراس‌افکنی روی آورده‌اند تا دولت پرتلاش را ناکارآمد نشان دهند. ولی اگر کمی از انصاف و منطق برخوردار باشند خدمات موفق دولت سیزدهم را در بخش واکسیناسیون عمومی، کاهش مرگ و میر ناشی از کرونای بیش از 700 نفری را به تک‌رقمی رساندن، سوآپ گازی، تلاش برای مهار تورم و گرانی از 60 درصد به 43 درصد، رشد صادرات و هدفمندی یارانه‌ها و دیپلماسی فعال در عرصه جهانی به ویژه با کشورهای همسایه شرقی و... خواهند دید.
پوراسحاقی
* از قوای قضائیه و مجریه درخواست می‌شود به وضعیت و سرنوشت تسهیلات کلان ارزی و ریالی که به نام حمایت از تولید ، واردات و صادرات در دولت گذشته به افراد داده شده ولی طبقات پایین جامعه از آنها آسیب جدی دیده‌اند رسیدگی نمایند.
آقاباقری
* شاهدیم که منتقدین سرسخت حذف ارز ترجیحی‌، مسئولیت‌پذیری دولت جدید به ویژه آقای رئیسی را برای این جراحی بزرگ در اقتصاد کشور و درمان آن غده سرطانی می‌ستایند و ارج می‌گذارند. حقیقتا فرق است بین رئیس‌جمهوری که خودش صبح جمعه متوجه اخبار کشور می‌شود با رئیس‌جمهوری که صبح جمعه بین مردم کوچه و بازار می‌رود و پای درددل آنان می‌نشیند.
صفری
* برخی شبکه‌های معاند به شهروندان توصیه می‌کنند تا با نخریدن مرغ به کاهش قیمت آن کمک کنند. این توصیه‌ها از حنجر دشمنان برمی‌خیزد تا به تولید کشور آسیب و تولیدکنندگان را به ورشکستگی سوق دهند. مردم متدین ما ولی طبق روال گذشته با خرید به‌اندازه مصرف خود، تولیدکنندگان را امیدوار خواهند کرد‌، چون می‌دانند اگر تولیدکننده دست از تولید بردارد باید منتظر مرغ کیلویی بالای 120 تا 150 هزار تومان باشیم.
دیانی
*8 سال گذشته دغدغه مردم را به ورزشگاه مردان رفتن زنان و مسائلی از این دست عنوان می‌کردند تازه از خواب بیدار شده و از تورم و گرانی به عنوان مسئله اول کشور سخن می‌گویند. تورم و گرانی که حاصل 8 سال عملکرد دولت قبل است و همین حضرات سوت و کف برایش می‌زدند!
ده‌کهنه‌ای
* آقای سید حسن خمینی گفته‌اند، واقعا ناشکری است که از توانایی مجموعه مدیریتی چهار دهه گذشته استفاده نشود. این مجموعه توانایی حل مشکلات در حوزه اقتصادی و سیاسی و خارجی را دارد. در این خصوص توجه به 2 نکته ضروری است: 1- این سخنان در زمانی گفته شده که هنوز در مدیریت کلان کشور از افراد دولت‌های قبل حضور جدی دارند برعکس دولت‌های قبل که حتی آبدارچی‌ها را هم عوض می‌کردند. کاش به این مطلب هم اشاره‌ای داشتند.
2- دولت در بیش از سه دهه از این 4 دهه در دست همفکران شما بود.آن‌ها نشان دادند در عرصه سیاسی و نه در عرصه اقتصادی توانایی ندارند...
خوش بود گر محک تجربه آید به میان!
شیخ‌الاسلامی
* اگر مردم صبوری به خرج بدهند و به ‌اندازه نیاز و نه انبار کردن در یخچال‌ها اقدام به خرید کنند هم با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود و هم با وفور نعمت‌ها. متاسفانه حرص‌، بلایی است که به جان برخی افتاده است. اینکه من انبار کنم چون دارم و می‌توانم و همسایه‌ام نداشته باشد کمی بی‌انصافی است.
مرادی
* از وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌شود نسبت به حذف مطالب غیرمفید در کتب درسی سال آینده اهتمام جدی نماید و ان‌شاءالله نقشه راهی را که رهبر حکیم و فرزانه‌مان برای این وزارت ترسیم نمودند جامه عمل بپوشد.
اسکندری
* به اعتقاد بنده اساسی‌ترین کاری که امروز بر عهده حوزه‌های علمیه است تولید فکر می‌باشد. برای رسیدن به تمدن اسلامی نیاز داریم تولید فکر صورت بگیرد چرا که تولید فکر حکم سوخت انقلاب را دارد.
ایزدپناه
* یکی از تصورات غلط روشنفکران این است که خیال می‌کنند اگر جامعه‌ای علم و صنعت غربی را بخواهد باید فرهنگ غربی را نیز بپذیرد. در حالی که این گونه نیست. علم و صنعت را می‌توان با حفظ فرهنگ بومی و دینی آموخت. بسیاری از کشورهای شرقی هنوز که هنوز است آداب و رسوم و لباس سنتی خود را حفظ کرده‌، با این حال توسعه یافته و صنعتی نیز هستند.
سرآبادانی
* مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی مرید آقای‌هاشمی رفسنجانی است همان کسی که عصر جدید را عصر گفت‌وگو تلقی کردند و نه عصر موشک‌ها، پس طبیعی است که ایشان هم معتقد باشد که باید نسخه وزیر خارجه سابق آمریکا را اجرا کنیم تا مشکل کشور حل شود! ولی باید به ایشان گفت دولت مورد حمایت شما 8 سال حل مشکلات کشور را به کدخدا گره زد و دیدیم چه شد. لطفا بیش از این، از این نسخه‌های ذلت بار برای کشور نپیچید.
یک شهروند از قزوین
* اگر تصمیم گرفته شده که با وارد کردن خودروی خارجی بازار خودروی کشورمان رقابتی بشود باید خودرویی وارد بشود که در رقابت با خودروهای دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا قرار بگیرد منظورم این است که خودروهای لوکس رقیب داخلی ندارند و نباید اجازه ورود به این ماشین‌ها داده شود.
میکائیلی
* یاد و نام حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ‌ترین حماسه‌سرای جهان و روز پاسداشت زبان فارسی را گرامی می‌داریم. و از حماسه‌سرایان مکتب فردوسی انتظار می‌رود نسبت به ادامه راه این حکیم در پاسداشت انقلاب اسلامی، جریان مقاومت، پیروزی در جنگ 8 ساله و فتنه‌گری‌ها و حماسه‌های مدافعان حرم و... اهتمام ورزند.
اعتمادی
* انتخابات لبنان نشان داد جریان مقاومت پیروز میدان است و علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها و فتنه‌گری‌ها و پول‌پاشی‌های شیطان بزرگ و اذنابش شکست مفتضحی نصیبشان شد. پیروزی جریان حزب‌الله را به مردم با بصیرت لبنان به ویژه رهبر عربی لبنان سید حسن‌نصرالله عزیز و هم‌فکرانشان تبریک می‌گویم.
مفخمی