kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
فرمانده کل انتظامی کشور:

هزینه جرم در کشور پایین است

 
 
 
 
فرمانده انتظامی کشور گفت: ما مجرمان سابقه‌داری داریم که از تبعات جرم خود هراسی ندارند بنابراین هزینه جرم در کشور پایین است و باید قوه مقننه نسبت به اصلاح برخی قوانین اقدام کنند.
 به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری دیروز در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵، بیان داشت: ایشان در این دیدار عنوان کردند که باید به ریشه‌های ناامنی توجه کرد که این موضوع در حوزه نیروی انتظامی نیست بلکه این وظیفه بر عهده دستگاه‌های دیگر گذاشته شده است.
اشتری با بیان اینکه ریشه ناامنی در مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر و حاشیه‌نشینی است، افزود: توجه به فرمایشات رهبری هم برای ما راهگشا است هم برای دیگر دستگاه‌ها تا ریشه ناامنی‌ها را در جامعه بررسی کنیم.
وی ادامه داد: اگر مجموعه قضایی و انتظامی بتواند با تمام ظرفیت به ریشه‌ وقوع حوادث بپردازد دیگر حوادثی که منجر به نا‌امنی است در جامعه رخ نخواهد داد.
فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: بسیاری از وقایع قابلیت پیشگیری از وقوع را داشته‌اند لذا باید نقش خود را به عنوان دستگاه‌های مسئول مشخص کنیم در بسیاری از مواقع تصمیم‌‌سازی‌ها می‌تواند از وقوع جرایم پیشگیری کند.
اشتری گفت: دشمن با تمام توان قصد دارد با ایجاد فضا‌سازی و تزریق ناامیدی به جامعه روحیه مردم را تضعیف کند و فضای جامعه را ناآرام جلوه دهد.
وی با بیان اینکه هزینه جرم در کشور پایین است، اظهارداشت: ما مجرمان سابقه‌داری داریم که از تبعات جرم خود هراسی ندارند بنابراین هزینه جرم در کشور پایین است و باید قوه مقننه نسبت به اصلاح برخی قوانین اقدام کنند.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ما باید هزینه جرم در کشور را بالا ببریم، ادامه داد: در حال حاضر ما برای برخی از موضوعات قانونی نداریم و نیروی انتظامی باید پشتوانه قانونی در زمینه اقدامات خود داشته باشد.
اشتری بیان داشت: دستگاه‌های مختلفی در موضوع پیشگیری از جرم نقش ایفا می‌کنند لذا برخی از قوانین باید در این بخش اصلاح شود.