kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
راه و شهر‌سازی استان تهران اعلام کرد

فرصت یک ماهه به متقاضیان مسکن مهر برای دریافت کارت اقساط

 
 
 
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران گفت: آخر خردادماه امسال پایان زمان دریافت کارت تقسیط مسکن مهر استان تهران است.
خلیل محبت‌خواه تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر باید نهایتاً تا پایان خردادماه سال جاری نسبت به دریافت کارت اقساط مسکن مهر (فروش اقساطی) با سود چهار و هفت درصدی اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران افزود:‌ با توجه به ابلاغ بند 4 تبصره 11 قانون بودجه 1401 موضوع افزایش نرخ تسهیلات مسکن مهر به‌نرخ 
18 درصد توسط بانک مسکن و وزارت راه و شهر‌سازی، افراد باید هرچه سریع‌تر به بانک‌ها مراجعه کنند. وی همچنین تأکید کرد: در صورت عدم مراجعه جهت انجام و پیگیری، عملیات اقساط تسهیلات مسکن مهر واگذارشده به متقاضیان تا پایان خردادماه 1401 مشمول افزایش نرخ تسهیلات به‌ میزان 
18 درصد خواهد بود. به گزارش تسنیم، 37 هزار متقاضی مسکن مهر هنوز کارت اقساط خود را در استان تهران دریافت نکرده‌اند.
زمزمه افزایش وام خرید مسکن
از سوی دیگر اخیرا وزارت راه و شهر‌سازی پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را داده است. به گفته وزیر راه و شهر‌سازی، پیشنهاد این وزارتخانه، افزایش سقف این تسهیلات در تهران برای زوجین به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بوده است؛ در حال حاضر رقم وام مذکور برای زوجین تهرانی، ۴۰۰ میلیون تومان به همراه ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن است که مجموعاً به ۴۸۰ میلیون تومان می‌رسد.
صرف انتشار خبر افزایش سقف وام مسکن سبب شده تا قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات دیروز بورس به دامنه ۱۳۴ تا ۱۴۰ هزار تومان در هر برگه برسد.