kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌هایی که دولت قبل به نظام زد از بین بردن اعتماد مردم به اقدامات دولت بود. هرچند تورم 60 درصدی، فوتی روزانه بیش از 700 نفر کرونایی، گره زدن حل همه مشکلات به برجام و FATF، دلار 30 هزار تومانی، قیمت مسکن 700 برابری و... هم از مشکلات بزرگ دولت قبل بود. حال با این همه خرابی‌ها و بی‌اعتمادی، دولت خدمتگزار دکتر رئیسی وارد اقدامات سختی شده است تا ان‌شاءالله به کمک خداوند متعال و همراهی ملت گر‌ه مشکلات به وجود آمده را باز کند و مردم طعم عدالت را بچشند.
خدیمی
* با هدفمندی یارانه دیگر دهک‌های پایین‌، کمتر از افراد ثروتمند‌، یارانه مصرف نمی‌کنند‌، بلکه این قشر بیشتر از آنها از یارانه برخوردار می‌گردند. این سیاست عادلانه با عقل و منطق همخوانی دارد. حالا این عده‌ای را که داد و فریاد به راه ‌انداخته و به اصطلاح دلسوز  قشر مستضعف شده‌اند باید دید آیا فقط مشکل نقصان عقل و منطق دارند یا اینکه دستشان از دلارهای 4200 تومانی کوتاه شده است یا اربابانشان خواسته‌اند که داد و فریاد به راه بیندازند.
شریفی
* خدا را شکر که با طرح دولت برای هدفمندی یارانه‌ها کسانی که در طول سال به ندرت توان خرید مرغ داشتند به راحتی می‌توانند از این فرآورده گوشتی بهره‌مند شوند.حالا دیگر فقط یک عده‌ خاص برخوردار از این یارانه نمی‌شوند.
مطیعی
* حذف ارز 4200 تومانی از اقتصاد کشور یک غلط مصطلح است که روی زبان‌ها افتاده بلکه باید گفت دولت دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها یعنی تغییر شیوه توزیع یارانه از ساز و کار ناکارآمد و فسادزا به ساز و کار کارآمد غیررانتی است. در این طرح و شیوه جدید یارانه‌ها میان آحاد مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود.
هدایتی
* نگاه ضدایرانی حاکم بر کنگره آمریکا تفاوت چندانی با مسئولین دولتی و اجرایی این کشور ندارد. مشاهده کردیم که از 100 نفر، تعداد 86 نفر به طرح ضدایرانی رأی موافق دادند. این نشان می‌دهد اگر ما فکر کنیم می‌توانیم با قوه مجریه آمریکا به توافق برسیم فقط خوش خیالی است.
شهیدی
* ما ایرانیان سرزمین عجیبی داریم که اگر آن را خوب بشناسیم به آن عشق می‌ورزیم و به خاطر زیبایی‌ها و عظمت‌های گذشته و حال آن نمی‌توانیم نسبت به این سرزمین بی‌تفاوت باشیم، همیشه حس می‌کنیم که برای پیشرفت هر چه بیشتر آن باید قد علم کرد و جلو رفت.
پرتوی
* سرود زیبا و دسته‌جمعی «سلام فرمانده» نشان داد که بدون بودجه‌های کلان و با کاربست مضامین متعالی مانند مهدویت، ولایت فقیه، شهادت و... و استفاده از برخی ملاحظات فنی مانند آهنگ‌‌سازی بومی، ملودی و ریتم دلنشین و متناسب با فضای کودکانه حتی بدون پشتیبانی متولیان فرهنگی می‌توان یک جریان‌سازی فرهنگی در سطح کشور ایجاد کرد.
لطیفی
* از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این فرزندان راستین خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز تشکر می‌کنم که با پرتاب ماهواره نور 2 به فضا و ارسال تصاویر پایگاه هوایی آمریکا در بحرین آب سردی بر پیکر لرزان آنها ریخت.
ذوالفقاری
* افزایش قیمت چند قلم کالا که یارانه برای آن در نظر گرفته شده و اینکه دیگر ارز بی‌زبان به جیب عده‌ای متمول ریخته نمی‌شود کار بسیار پسندیده‌ای است‌، ولی قطعاً این افزایش‌ها صرفاً شامل همین چند قلم نخواهد بود و ممکن است با این افزایش شاهد افزایش قیمت اقلام دیگری هم باشیم. امید است دولت با نظارت مستمر مانع افزایش‌های بی‌حساب و کتاب در بازار باشد تا مردم شیرینی عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها را بچشند. هر چند تورم و گرانی جهانی هم بر این افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار است.
شعبانی‌نژاد
* آن رئیس‌جمهوری که به حالت تمسخر می‌گفت من هم صبح جمعه متوجه گران شدن قیمت بنزین شدم کجا و رئیس‌جمهوری که از استراحت روز جمعه خودش می‌زند و برای شنیدن درد دل مردم در بین آنان در یکی از میادین تره‌بار حاضر می‌شود کجا.
وافی از قم
* رژیم ددمنش آل‌سعود بار دیگر دو جوان شیعه عربستان را به بهانه واهی همکاری با گروه‌های تروریستی گردن زد. ‌ای کاش چشم کور منادیان غربی حقوق‌بشر این جنایت‌های آل‌سعود را می‌دید و با این رژیم ددمنش برخورد می‌کردند.
قاری
* چرا روزنامه جمهوری اسلامی از نقره داغ شدن رانت‌خواران توسط دولت برآشفته شده و همنوا با بیگانگان علیه این اقدام ضروری دولت به سمپاشی مشغول است؟ 
احمدی
* روزنامه زنجیره‌ای همدلی همنوا با ضد انقلاب به طرح هدفمندی یارانه حمله کرده است. گویا عیناً گزارش یک ضد انقلاب را در روزنامه درج کرده است!
کاظمی
* دولت باید خیلی شفاف مشخصات و ملاک‌هایی را برای تشخیص خانواده‌های آسیب‌پذیر از خانواده‌های برخوردار اعلام نماید. در ضمن برای این کار برای نزدیک شدن به عدالت‌، دخل و خرج با هم دیده بشود.
0656---0937
* تاکنون بالای 82 نفر از خبرنگاران از کشورهای مختلف به دلیل تهیه گزارش میدانی از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس بدست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. خاک بر سر مجامع جهانی و بین‌المللی که در جنایت صهیونیست‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.
1817---0935
* چرا متقاضیان نیروگاه‌های برق و آب اکثرا متمایلند در شهرهای شمالی مثل نوشهر و... نیروگاه تأسیس کنند؟ هدف آنها اشتغال‌زایی است یا اشغال زمین‌های کشاورزی؟ مردم در کنار آب‌، مشکل آب دارند؟ چرا در جنوب کشور اقدام به تأسیس نیروگاه نمی‌کنند؟ چرا قراردادها با دلار است؟ شایسته است پس از موافقت با در نظر گرفتن تمام جوانب به میزان پیشرفت‌، دلار تزریق شود.
بیگی
* طرح بیمه زنان خانه‌دار که در سال 1387 توسط سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شد به دلیل بالا بودن نرخ حق بیمه و عدم تمکن مالی زنان‌، با استقبال چندانی مواجه نشد. از آنجا که بخش زیادی از زنان خانه‌دار هنوز مشمول هیچ نوع بیمه‌ای نیستند پیشنهاد می‌شود توسط دولت در پرداخت حق بیمه زنان با لحاظ دهک درآمدی آنان مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.
عاملی
* اگر دولت، حمید نوری زندانی بی‌گناه در زندان کشور سوئد را در قبال آزادی یک جاسوس خارجی آزاد بکند بدآموزی دارد و ترس جاسوسی ریخته می‌شود و افراد جاسوس احساس امنیت می‌کنند. باید از طرق دیگر اقدامات برای آزادی این زندانی مظلوم از زندان دولت ضدحقوق بشر سوئد تلاش بشود.
1817---0935
* از دولت درخواست می‌شود جلوی رشد اجاره‌بها را بگیرد. با بیش از 70 سال سن واقعا از نفس افتاده‌ایم و قادر به افزایش اجاره‌بها نیستیم. کلانتری‌ دائم مأمور می‌فرستد و یا قاضی حکم تخلیه صادر می‌کند و صاحب‌خانه هم تهدید می‌کند!
خاکپور
* برخورد غیرمنطقی طالبان با نشست شورای علمای شیعه افغانستان در کابل را محکوم می‌کنیم و از دولت این کشور درخواست داریم با عاملان این حرکت ناشایست برخورد نماید.
طاهری