kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

 نمایش قدرت مقاومت یمن در مرزهای عربستان انصارالله: زمان پایان محاصره فرا رسیده است

 
 
 
 همزمان با تحرکات تجاوز گرانه سعودی علیه یمن 
علی رغم اعلام آتش بس سازمان ملل، یکی از بلندپایه‌ترین مقامات نظامی این کشور از خط مقدم نبرد با ائتلاف سعودی  در مرز عربستان بازدید کرد.
سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) با حضور در جبهه «جیزان» واقع در مرز با عربستان سعودی، با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردم مستقر در این منطقه دیدار کرد.
به نوشته وبگاه المسیره، او ضمن ابلاغ سلام و تبریک «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله و «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به نیروهای مستقر در جیزان، گفت که نیروهای مسلح یمن علی‌رغم تجاوز و محاصره، عزم بالایی برای توسعه کیفیت و فناوری سلاح‌های خود دارند و همزمان که آماده صلح عادلانه و شرافتمندانه هستند، برای مقابله با بدترین احتمالات نیز آمادگی دارند. العاطفی، افزود: «نیروهای مسلح یمن توانایی جنگاوری بالایی در همه بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی دارند و همچنین از سلاح‌های راهبردی بازدارنده با تکنولوژی نقطه‌زنی بالا برخوردارند. به گفته این مقام نظامی یمن، نیروهای این کشور بر پایه اصل قرآنی «ان عدتم عدنا» رفتار می‌کنند [اصل پاسخگویی متقابل] که بر پایه توجیهات و توصیه‌های رهبری حکیم و مخلصانه انقلابمان است.
وزیردفاع یمن همچنین تاکید کرد که از مهم‌ترین اهداف علنی و غیر علنی کشورهای متجاوز به یمن، تسلیم مردم این کشور است، مردمی که به گفته او اعتماد کامل به نیروهای مسلح خود دارند و اکنون زمان توقف تجاوزگری و برداشتن محاصره و خروج از یمن فرا رسیده است و تحولات روزهای پیش رو این موضوع را ثابت خواهد کرد.
پیشتر نیز دیگر مقامات یمنی به توانایی موشکی و نظامی این کشور اذعان کرده و رهبران ائتلاف سعودی را تهدید کرده بودند که در صورت عدم توقف تجاوز به یمن، باردیگر عمق خاک کشورهای متجاوز را هدف قرار خواهند داد. ارتش و نیروهای مقاومت انصارالله یمن تا کنون با توان موشکی خود اهدافی را در خاک امارات و عربستان در پاسخ به تجاوز نظامی آن ها هدف قرار داده‌اند.
از سوی دیگر همزمان با ادامه تحولات پیرامون آتش بس در یمن، فرودگاه بین‌المللی صنعاء، مجوز اولین پرواز خود را پس از شش سال دریافت کرد. براساس گزارش ها اولین پرواز هواپیمای یمن حامل ١۵١ مسافر است که اغلب آنها بیمار هستند. این پرواز بر اساس توافق آتش‌بس موقت انجام شده، هرچند می‌بایست بسیار پیشتر از این زمان و از یک ماه و نیم پیش اجرایی می‌شد. آتش بس دو ماهه بشردوستانه و نظامی تحت نظارت سازمان ملل متحد از دوم ماه آوریل به اجرا درآمد و در دوم ژوئن ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. طبق این آتش‌بس، ائتلاف سعودی و متحدانش می‌بایست اجازه می‌دادند تا فرودگاه صنعاء پس از شش سال محاصره برخی پروازها را از جمله برای انتقال بیماران داخل یمن به خارج از کشور انجام دهد اما به دلایل مختلف کارشکنی شد.