kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

ارسال موشک‌های اتمی روسیه به مرز فنلاند!

 
 
همزمان با اعلام رسمی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو روزنامه انگلیسی «میرور» در گزارشی از انتقال موشک با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی توسط روسیه به مرز فنلاند خبر داد.
به نوشته روزنامه «میرر» ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، استقرار یگان موشک‌های متحرک «اسکندر» را نشان می‌دهد که ظاهراً از یک بزرگراه  به سمت مرز فنلاند در حال تردد هستند.این فیلم بلافاصله پس از آن منتشر شد که فنلاند رسماً پیشنهاد خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرد، اقدامی که «ولادیمیرپوتین» رئیس‌جمهور روسیه مدت‌ها با آن مخالف بود. گفته می‌شود هفت سامانه موشکی بالستیک اسکندر در راه رسیدن به شهر مرزی روسیه با  فنلاند هستند.
تلویزیون دولتی روسیه پیشتر گفته بود در صورتی که کشورهای شمال اروپا، فنلاند و سوئد پایگاه‌های نظامی خود را در خاک خود ایجاد کنند، مسکو تسلیحات اتمی را در مرزهای اروپایی خود مستقر خواهد کرد. به نوشته روزنامه میرر، یک یگان کامل از موشک‌های اسکندر به سمت «وایبورگ» در حال حرکت هستند. یک مقام ارشد پارلمانی روسیه نیز روز یکشنبه  از تقویت خطوط مرزی روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو خبر داده بود. «ویکتور بونداروف» رئیس‌کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه  گفته در صورت پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه با ارسال نظامیان خود به مرز، این مناطق را تقویت خواهد کرد. رئیس‌جمهور روسیه نیز دیروز گفته کشورش مشکلی با فنلاند و سوئد ندارد و ورود آنها به ناتو تهدیدی ایجاد نمی‌کند، اما در عین حال افزود چنین اقدامی باعث پاسخ و اقدامات واکنشی روسیه خواهد شد.