kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
گزارش سی ان ان از یک هفته مرگبار در آمریکا

تیر‌اندازی دسته‌جمعی در 4 ایالت آمریکا جان 15 نفر را گرفت و 29 نفر را زخمی کرد

 
 
 
 
سرویس خارجی-
شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی به تیراندازی‌های مرگبار در یک هفته گذشته آمریکا پرداخته و نوشته در تیراندازی‌های دسته جمعی که در 4 ایالت این کشور صورت گرفته دست کم 15 نفر کشته و 29 نفر هم زخمی شده‌اند.
با گذشت یک‌سال از ریاست دوران جمهوری «جو بایدن» و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی که‌گریبانگیر اوست، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار به‌عنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 
روز یک‌شنبه یک نوجوان18 ساله با نام «پیتون جندورن» در ایالت نیویورک با حمله به یک فروشگاه در شهر «بوفالو» 10 نفر را کشت و 3 نفر را به شدت زخمی کرد. «سی ان ان» به همین بهانه گزارشی از وقوع تیراندازی‌های مرگبار در یک هفته اخیر در آمریکا تهیه و اعلام کرده در ایالت میلواکی 21 نفر، در ایالت نیویورک 13 نفر، در ایالت تگزاس 5 نفر و در منطقه اورنج کانتی ایالت کالیفرنیا نیز 5 نفر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند که 15 نفر از آنها کشته شده‌اند. دیروز نیز منابع آمریکایی از وقوع یک تیراندازی در یک کلیسا در کالیفرنیا و همچنین یک تیراندازی دیگر در یک فروشگاه در تگزاس خبر دادند تا اصطلاح «غرب وحشی» بار دیگر جای خود را به «تمدن غرب» بدهد! در این دو تیراندازی نیز یک نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند. وقوع این تیراندازی‌ها در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم به شدت افزایش یافته استطوری که «جو بایدن» را روز یک شنبه واداشت تولید سلاح‌های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند. اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می‌شوند و در پایگاه‌های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند. به گزارش ایرنا بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این گروه غیردولتی  گزارش داده که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است. این گروه همچنین اعلام کرده که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. به گزارش «سی ان ان»، 
برای هر ۱۰۰ آمریکایی به طرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.
افت دوباره محبوبیت بایدن
خبر دیگر اینکه طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «ان بی‌سی نیوز»، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به ۳۹ درصد و پایین‌ترین حد خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری رسیده و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. طبق این گزارش،‌ از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور 1400) میزان محبوبیت بایدن بین ۴۰ تا ۴۳ درصد بوده است. بر اساس این گزارش، در نظرسنجی شبکه ان بی‌سی نیوز، 
۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان تأکید کرده‌اند که از سیاست‌های دولت فعلی آمریکا به طور کلی ناراضی‌اند و 
۷۵ درصد از مصاحبه‌ شوندگان نیز تصریح کرده‌اند که «کشور در مسیر اشتباهی گام برداشته است.»